KÖPRÅD - forest fox!?

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
då skada sätter stopp för all hektisk framfart på en skoter denna vinter så söker jag efter en myspys skoter som man kan glida ut och fiska med, tänkte börja sladda lite leder. Samt att jag vill ha en skoter som tar sig fram grymt bra i skogen med mycket snö där det är tajt. Snirkla runt bland träden osv, är det forest fox som är bäst för mig?

Har nämligen ingen koll alls, tänkte lägga kring 30 tusen på en skoter just nu.

Idéer?
 

Red

Medlem
30 aug 2009
24
0
1
Umeå
Ska du även sladda leder så duger inte foxen såvida det inte är nån enkel ledsladd (typ gjord med armeringsjärn). En bredbandare med lågväxel bör det vara. Dom blir ju tyngre men det breda bandet kompenserar så det går rätt fint att snirkla med såna runt träden också. Vanligaste bredbandarna är 5900, viking, widetrak och bearcat.
 

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
som de låter skulle du nästan haft en av varje :O foxen för lugnt skogskörning och bredbandare för fiskte/sladdande, för en viking är annat än lätt i skogen, visst, du kör aldrig fast men dom är så ***** tungstyrda, men så länge du inte har arm/axel skada så ska väll viking å 5900 vara nå av intresse
 

mrberka

Medlem
19 sept 2009
22
0
1
Skellefteå
Jag skulle rekomendera en 5900 dom är riktigt fina maskiner väldigt pålitliga och slitstarka. Dom fungerar också som "glidare" men visst finns det andra maskiner som är bättre just i de syftet då gäller det bara vad man prioriterar:)
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
som de låter skulle du nästan haft en av varje :O foxen för lugnt skogskörning och bredbandare för fiskte/sladdande, för en viking är annat än lätt i skogen, visst, du kör aldrig fast men dom är så ***** tungstyrda, men så länge du inte har arm/axel skada så ska väll viking å 5900 vara nå av intresse
Dra tungt har jag gjort med fox så det räcker. Och lågväxel har den.
Eller vad sägs om den där stora modellen av traktorägg? 600 kilo timmerdoning?