Oljepumpen som sitter på min 600 VES motor pumpar på lite väl med olja.
Motorn är "nybyggd" så jag har inga referenser till hur armen var ställd innan.
på armen finns ju två markeringar, ett sträck och en prick. Vad jag vet ska sträcket linjeras med sträcket som finns på pumpens kropp vid tomgång, slak wire? Så är den inställd nu iaf och den drar markant för mycket olja.
Kommer testa att slaka wiren och sänka armens viloläge men ska man verkligen behöva göra det, varför finns då ens linjeringssträcket om inställningen ändå är slumpmässig?
Motorn är "nybyggd" så jag har inga referenser till hur armen var ställd innan.
på armen finns ju två markeringar, ett sträck och en prick. Vad jag vet ska sträcket linjeras med sträcket som finns på pumpens kropp vid tomgång, slak wire? Så är den inställd nu iaf och den drar markant för mycket olja.
Kommer testa att slaka wiren och sänka armens viloläge men ska man verkligen behöva göra det, varför finns då ens linjeringssträcket om inställningen ändå är slumpmässig?