Justerbar styrhöjare/sänkare Summit .

Rsveden

Välkänd medlem
20 feb 2011
262
1
18
Västerås
Jag går i tankarna att köpa en justerbar styrhöjare/sänkare för att kunna ha original höjd på styret men även kunna sänka det, så 10-15 cm verkar vara det som gäller. Vill även att burkremmen ska gå att få dit. Har kollat på en engreppsvariant av Billet X som verkar bra. Är det någon som har några erfarenheter av detta? Verkar ju bra men som alltid vill man ju att det ska bli bra! Det är en T3:à 154 Som är aktuell!
 

Rsveden

Välkänd medlem
20 feb 2011
262
1
18
Västerås
Har sett den och ringde dit idag men orginal burkrem passar inte då. Tror det blir en Billet X . Får testa och utvärdera!
 

proskoter

Välkänd medlem
25 jan 2011
118
0
6
Tycker det blir vingligt när man kör med justerbara styrhöjare när dom är annat än nedsänkta.
 

Rsveden

Välkänd medlem
20 feb 2011
262
1
18
Västerås
Ja, det är lite sånt där jag funderar på! När man sitter fast lite o ruskar skotern så frestar det ju på lite på bl.a. Styrhöjare. Tråkigt om den börjar ge med sig. Men man får väll se till o fälla ned den vid sådana tillfällen. Men vid vanlig ledkörning känner man väll ingen skillnad?
 

proskoter

Välkänd medlem
25 jan 2011
118
0
6
När man sitter ner och har styrhöjaren nere märks inget.
Men när man står och burkar med styrhöjaren höjd så tycker jag att det blir vingligt.
Kör numera med fast hög styrhöjare.
Men allt är ju en smaksak och mycket beroende på körstil.