Justera boggie på 2014 Lynx 49 Ranger

busse

Välkänd medlem
4 feb 2014
124
0
16
Jag har läste och jag tror det är här hur man skall justera boggin för att 49 Rangern skall gå minst dåligt i lössnö, har googlat och sök här på forumet men nu hittar inget.

Nån som har tips på vad man kan testa för att den inte skall gräva ner sig utan komma upp på snön. Om jag minns rätt så har väl en del flyttat på hela boggien förmodar att man då borrat nya hål i tunneln så att främre delen av boggien kommer högre upp för att få minskad attackvinkel. Nån som har tips på att få skoter att gå bättre i lössnö, skoter byte är inte aktuellt nu.

Nästa vansinniga fråga är om man skulle kunna ta och köpa en boggie från en kraschad Boondocker 3900 och montera den på 49:an. Detta är väl en mer vansinnig idé som är en kostsam och tidskrävande operation men jag är ju som nyfiken på om det skulle gå?

Vet att detta inte är nån riktig lössnömaskin men kan man få den att gå lite bättre vore det ju bra, I övrigt funkar den bra för min körning då den ofta får vara dragare med barnen i pulkan.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Släpp spänningen på främre boggie dämpare, då får du lite flakare attackvinkel. Testa även spänna balatan, men för mycket kommer göra den tung i fronten