Julklappstips skoterprylar.

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Hej.

För att undvika eventuella ointresanta julklappar för oss med visst intresse för snöskoter. Fram med lite interssanta tips som kan göra julen lite bättre och enklare för tomten... Har ni några bra tips på saker man kan ge "tomten" ett tips om? Är det dessutom prylar som vem som helst kan köpa brukar kunna underlätta.

För övrigt: God Jul ! :ciao:

Hjälm, Kanske en svår sak att köpa till någon annan. För egen del enkelt då jag precis vet vad jag önskar.

Nya handskar, brukar tvärr inte räcka så länge. Har dock inte något tips på modell så det kan sluta hur som helst om man nu får några.

Prenumeration på någon skotertidning... Bör kunna vara en bra present till någon annan stackare som svävar i okunskap och behöver upplysning... Finns sådana presentkort?

Portabel spade lämplig fös snöskoter. Ihopvikbar, monterbar eller med fäste. Har man kört snöskoter och inte behövt spaden under hela turen då har man inte kört...

Fyll på...
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Har av svärföräldrarna fått ett par jeepdunkar med soppa de senaste 2 jularna, har varit väldigt välkommet, 40 liter är ju inte mycket, men det är iaf. ett par mil, och dunkarna kommer alltid till nytta vid ägande av båt, hjuling, skotrar, gräsklippare m.m.

Andra tips är ett riktigt underställ, typ woolpower eller ullfrotté, neopren handskar, googles, presentkort på macken. Finns en del, men vissa saker kan somsagt vara svårt att köpa åt andra. Själv tycker jag presentkort är perfekt, då kan man prova å välja lite själv.
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Grensåg typ dessa tillhör de beroendeframkallande bra ha sakerna, finns på JULA, prisvärda och inte minst lätta att ha med sig, man kommer åt under, över eller inne i boggien om man snott fast sig i en björk o Gmannen med fodral går att popnita/kattstrypa fast på lämpligt ställe (eltejpa nedre plastbiten också så den sitter kvar).
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Keps, Tröja, Mössa eller dyligt med för varje person "rätt" skotermärkes färger.

Eldverktyg. Smidiga och tillförligtliga tändarlösningar så man kan elda/grilla.