Jokkmokk i helgen

Axelsson_

Aktiv medlem
29 sept 2011
85
0
6
Kalix
Vi är två stycken som ska fara till jokkmokk på lördag men skulle vilja veta vars man ska hålla till, lasta av och köra mm.
Vi är ute grym puder körning, mycket ospårat, klättring.

Är tacksam för alla svar.

// Axelsson
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
You're in for a treat!
Inte.
Vem har lurat er?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Axelsson_

Aktiv medlem
29 sept 2011
85
0
6
Kalix
Ingen tror jag.. Har kollat smhi snödjup och det ska tydligen vara sjukt mycket snö som har kommit.

Har jag fel ? Tänkte först åka till krono men det ska tydligen vara mycket mindre snö där.
 

Axelsson_

Aktiv medlem
29 sept 2011
85
0
6
Kalix
Detta låter ju inte så bra. Trodde det skulle finnas bra körning i jokkmokk. Mer snö än i kalix iallafall.
 

Thincan

Välkänd medlem
11 jan 2010
190
2
18
styr upp mot kvikkjokk eller karats så hittar ni bra mycke snö och puder!
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Då finns det inget boende på flera mils håll

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Ni får ju tänka på att vi kustmänniskor inte direkt är bortskämda med bra körning så en kulle, lite mjuk snö och några träd får oss att känna oss som burandt jämfört med plattkörningen vi har här.
Vi var ett gäng som också funderade på Jokkmokk men far inte riktigt så långt ut i "fjällvärlden", blir bara till klöverträsk.
Skriv gärna om ni hittar nåt roligt där det lutar lite.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Det finns ganska mycket fina myrar om man kör ovanför vaikijaur och över gällivare vägen, men där är det bara plattmark ganska långt. håller ni er efter linjen så kommer man tillslut till ganska mycket kullar och skogs backar etc, annars finns det voullerim som bara ligger ca 4,5 mil utanför jokkmokk som har riktigt fina backar.

Kan man Jokkmokk så går det att hitta fina ställen men det tar lite tid att lära sig området etc. snackade nyss med morsan( bor i luleå för tillfället), och hon sa att det snöat/snöar rejält nu.

Angående avlastnings områden etc så kan ni i princip göra det vart som helst då man får köra skoter på gatorna(inte över storgatorna) till närmsta led/mack(Host Preem är billigast host).
 

Axelsson_

Aktiv medlem
29 sept 2011
85
0
6
Kalix
Tack för alla tips och svar. Men som det ser ut nu så blir det nog karats, skulle vara fint om det fanns något ställe som är närmare med bra körning.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Hamnade ni på något bra ställe?
2x Volvo, Saab och Audi?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Axelsson_

Aktiv medlem
29 sept 2011
85
0
6
Kalix
Hamnade ni på något bra ställe?
2x Volvo, Saab och Audi?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Vi stannade i jokkmokk och frågade på statoil efter några bra ställen men han som jobbade visste inte om nå bra. Han hänvisade oss till ett industri område där vi kunde lasta av vid en sjö och en gammal skidbacke. Vi följde skyltningen mot karats och årrenjarka och hitta massor med bra ställen. Sjukt mycket puder snö över allt och många fastkörningar :)

Vi hade en vit saab 9000 med stort kåpsläp.