John Deere Liquifire 643 Turbo -80

skidooförarn

Medlem
14 dec 2008
38
0
1
sundsvall
tjenatjena grabbar!
jag har nu suttit o läst hela denna tråd ex antal timmar nu och jag må säga att jag är mäkta imponerad!
alltid kul när folk tar tiden och bygger om en gammal härk! :)
hur går det med bygget? har ni fått ihop den och provkört den än?

/ J
 

JohnDare

Medlem
7 sept 2010
16
0
1
Strömsund
Nu e vi på g igen! och en uppdatering kommer troligtvis i början av nästa vecka med förhoppningsvis rätta boggin på plats då också!
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Ingen som sitter och ruvar på ett turboagg nånstans och är villig att sponsra oss för projektets fortsatta kvarlevnad? :happy:
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Med risk för att låta negativ så är turboagget det som är billigt så ni vet.. Sen så rullar det bara på. Men jag tycker helt klart ni ska köra på med bygget:)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.089
887
113
Stora Blåsjön
Med risk för att låta negativ så är turboagget det som är billigt så ni vet.. Sen så rullar det bara på. Men jag tycker helt klart ni ska köra på med bygget:)
Tyvärr är det så, trots att jag köpte det dyraste agget jag hittade :) Så var det fortfarande en liten del i projektet.
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Få nu inte grabbarna att tappa gaisten! Kör på, jag tycker ni gör ett grymt jobb. Har ni prövat få spons av diverse välvilliga återförsäljare mm? Kanske öppna ett konto som vi får lägga in en slant i, vi i forumet.
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Få nu inte grabbarna att tappa gaisten! Kör på, jag tycker ni gör ett grymt jobb. Har ni prövat få spons av diverse välvilliga återförsäljare mm? Kanske öppna ett konto som vi får lägga in en slant i, vi i forumet.
Vi har faktiskt öppnat ett projektkonto... he he
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Lugn i stormen nu mr. Shaolin.. :smile1:

Projektkontot
Kontonummer:
479 639 868Clearingnummer:6377


Märk med ett namn så blir ni omnämnda.!
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Projektlogg 22 mars
Totalt: cirka 175 arbetstimmar.

Vad händer sen? Projektet fick stå stilla ett tag efter "Värst på flon". Vi litade alldeles för mycket till framvagnen när den lastades på kälken för transport och tro på fan att det gick som vanligt..! Förlängningen till spindlarna som vi spänt fast den i lossnade och sedan såg allt ut som en massaker mitt på isen av Ströms Vattudal ... :eek:hwell:
Några nyfikna på härket som släpats till eventet fick vi iallafall. Det fanns tydligen folk som sett den på forumet..!



Nåväl.. Börjar med ett par bilder på en lykta före och efter behandling






Gamla drivhjulen fick smaka på pressen! 20 ton rådde dock bara till att böja hjulen...



Och våld blev lösningen!



Tadaaa!! Inte det lättaste att måtta in...