Joel Renberg ska försöka korsa Kvarkens havbölja - på skoter.

REVare

Välkänd medlem
24 sept 2007
374
0
16
Färden tog dessvärre slut redan innan han kom ut på havet. Skotern tog tydligen in regnvatten och stannade (och sjönk) på Umeälven vid rinneln innan Obbola.

Nytt försök utlovas innom några dagar, hoppas det går bättre.

Ooops var visst inte först.... men han heter ju Joel Renberg...

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Var och såg "försöket" skulle tro att den där killen borde lägga ner sitt projekt och satsa på något annat, tar man sig inte ens ut på havet så kanske det är läge att lägga ner

SnowGhost

Aktiv medlem
20 nov 2007
56
0
1
Ume
Jag var ute och fiskade i en båt bara 1 kilometer ifrån strand. Det stog rätt mycket folk på obbola bron från det att vi började vid 19:30 och tills vi for hem vid 22. Vi började fundera vad det var för fel på folk som hänger vid en bro!? Fick reda på detta först nu. ett måste att se nästa försök! :)

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Det är ju åtminstonde ett etablerat uttryck, och de flesta vet vad som menas.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sekundmeter
Det heter fortfarande en meter per sekund :) fast det är nog jag som är skadad när det gäller meter per sekund efter att min fartygstekniklärare blev galen om man använde ordet sekundmeter och fick nästintill en smäll :D. Men å andra sidan skulle man kunna kalla hästkrafter för krafthästar eller 75kgenmeterupppåensekund då?

Till topic igen då, hoppas han lyckas nästa gång!

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Var och såg "försöket" skulle tro att den där killen borde lägga ner sitt projekt och satsa på något annat, tar man sig inte ens ut på havet så kanske det är läge att lägga ner
Det ska ju va lite spänning i det ju.

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
"- Det känns lite pinsamt att jag inte tog mig längre"

Det där snacket om att han tog sig 300m måste ju vara lugn om han kallar 10km pinsamt?
Lögn tills vidare ingen har motbevisat det. Vanligt snack bara..

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
"- Det känns lite pinsamt att jag inte tog mig längre"

Det där snacket om att han tog sig 300m måste ju vara lugn om han kallar 10km pinsamt?
Lögn tills vidare ingen har motbevisat det. Vanligt snack bara..
Det var tidigare i sommar som han bara tog sig 300m...