Joel Renberg ska försöka korsa Kvarkens havbölja - på skoter.

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
ingen som vet datumet då?

"Under helgen ska han köra några testturer och sedan räknar Joel Renberg med att genomföra sitt Kvarkenäventyr så snart det bara är möjligt. Men det är mycket som ska stämma för att ro projektet i hamn.

- Ska jag klara detta måste det vara lugnt vatten, annars går det illa. Jag kommer att vara stand-by från och med måndag. SMHI mäter vågarna och kontaktar mig när vädret är rätt. Då ska jag försöka komma iväg inom 40 minuter, förklarar Joel Renberg."

Ingen vet....vädret styr.

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.614
10
38
34
Lugnvik
Han skulle haft summit 1000, dom går ju som fan på vatten. Så hade han bara behövt smygköra med den =)
Drar nog hyffsat med soppa för att slitta runt den mattan med sånna kammar men kanske att man kan hålla lägre varv på motorn, fast dom jag sett kört på vattnet har kört kort maskin så det borde funka bäst.

B

Biosteel

jo för han ska väll bara köra rakt fram och det klarar ju dom flesta skotrarna :)

B

Biosteel

haha säger ju en del om saken the way in to the garage ^^ :D haha nej skämt åsido vad var det för modell på skotern ?:. :)

R

Robin

Tråkigt. Dock är väl inte 300m fyskam (igentligen), kan ju på direkten säga att 80% av er som skriver här hade nog inte kommit 10m innan ni dräpt ögonstenen.
Själv har jag inte heller provat öppet vatten även om suget funnits där.

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
36
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Tråkigt. Dock är väl inte 300m fyskam (igentligen), kan ju på direkten säga att 80% av er som skriver här hade nog inte kommit 10m innan ni dräpt ögonstenen.
För dom som är van att köra på vatten så är nog 300m fyskam. Jag tror nog det mer sitter i maskinen och inte han som sitter på i detta fall. Men jag ska ju inte yttra mig för jag kommer ju inte mer än 10m. Har aldrig provat för har aldrig haft maskiner, hk, eller kammar till det (än!).

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Om man har som mål att köra runt 10mil och inte kommer längre än 300m så är det klart det är fy skam oavsett vad det beror på. Hur långt de andra användarna på forumet sedan kan köra på vattnet är en annan diskussion men det handlar inte den här tråden om.

B

Biosteel

300 får väll ses som fyskam om han nu skulle köra flera kilometer ? .. sj så har jag kört på vattnet ngr gånger och även sänkt ngr gånger och mer än 300 meter ha jag då kommit :)

R

Robin

Jag har som mål att bli bäst i världen på allt, men blir bara bäst om 1 sak, ska jag då se det som fyskam?

Jag menar, hellre 300m av 10mil än 1m av en 20cm gund vattenfåra på 4m.

Menar det inte som ett påhopp mot er andra på forumet (även om det togs åt som så vilket då får ursäktas) men istället för att klandra ner på killen för att han inte klarade nåt som jag/ni själv aldrig ens våga tänka tanken om, så ge honom en applåd för ett gott försök och bättre lycka till nästa gång.

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
36
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Jag har som mål att bli bäst i världen på allt, men blir bara bäst om 1 sak, ska jag då se det som fyskam?

Jag menar, hellre 300m av 10mil än 1m av en 20cm gund vattenfåra på 4m.

Menar det inte som ett påhopp mot er andra på forumet (även om det togs åt som så vilket då får ursäktas) men istället för att klandra ner på killen för att han inte klarade nåt som jag/ni själv aldrig ens våga tänka tanken om, så ge honom en applåd för ett gott försök och bättre lycka till nästa gång.
Vem har klandrat ner på honom? Så klart man hoppas han lyckas!

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Måste väl hålla med vissa här att det är lite som att säga att man ska ta världsrekord på 100 meter sen springa på en kvart

Går du ut i tidningen och berättar om det projekt BÖR du ta dig längre än 300 meter

300m tar man utan problem även me min gamla summit från 01

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Måste väl hålla med vissa här att det är lite som att säga att man ska ta världsrekord på 100 meter sen springa på en kvart

Går du ut i tidningen och berättar om det projekt BÖR du ta dig längre än 300 meter

300m tar man utan problem även me min gamla summit från 01
Det var ju inte direkt så att han gick ut och testade några trick och därmed sänkte, utan han körde rakt fram, och motorn krånglade, vilket ledde till att han sänkte.
Visst var det ett nederlag, men han kommer ju förmodligen försöka igen, och antagligen kommer han längre än 300 meter då? :p