jaha, då var de dags för årets gnäll från vassara

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4346487

har folk inget liv???
samma visa varje år om hur de bullrar i vassara.
samma visa om hur fruktansvärda avgaserna är.
samma visa om förbud.

om det fanns ett wm i gnällning så skulle gällivare ligga bra till! med vassaraborna i förstafemman. för just nåmer än fem stycken gnällspikar är det väl knappast.


(jo jag är skitless!:evil:)
 
D

Deleted member 9532

Ärligt talat...

Så mycket avgaser kan det väl inte vara?

Är det som Essingeleden i Stockholm där köerna ringlar från klockan sex på morgonen till klockan fyra på eftermiddagen.

Skaffa er ett par hörselkåpor och ett liv.....

Larvigt...

Om Micke som asmatiker och allergisk inte störs, hur kan alla andra Svensson göra det?
 

P-engström

Aktiv medlem
3 okt 2008
96
0
6
sollefteå
Men vafan dom har ju begränsat ledkörningen där med. löjligt att dom ska klaga då dom har begränsat så man itne får köra vilka tider som helst. Men ja det finns ju mkt skoterälskare men fler skoterhatare :/
 

kobbe

Välkänd medlem
21 mar 2007
200
0
16
Gällivare
Är egentligen lite delad, okej att klaga på den höga ljudnivån men att avgaserna ska vara ett problem tvivlar jag starkt på.

Dessutom kommer en ev stängning inte påverka mer än att de som körde lagligt och inte förstörde slutar att köra där.

OBSERVERA att leden ÄR stängd i skrivande stund och att alla som kör där och har kör där sedan snön har kommit varit olagliga så vad ska ett förbud hjälpa? Göra det olagliga olagligt? Måste säga att jag själv kör där (även om det är olagligt och leden stängd) om jag ska åt det hållet, finns en annan väg men den är minst 10ggr så lång om jag ska ditår!

Kan även tillåga att jag själv kör fortade förbi när det är olagligt än när det är lagligt.
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Läste det i nsd imorse, man blir både less och förbannad :(

Den är fan alltid stängd, förra året var den ju knappt öppen alls? :eek: Tur att man inte kör i samhället speciellt mycket!
 

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Fan,har folk inge liv!Det går säckert en väg där å,varför gnäller dom inte på den kan man undra?Nej,fortsätt åka å stör gnällspickarna mer bara!:beer:
 

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
det är ju samma gubbe som klagar år efter år, inga nyheter egentligen utan han är bara envis
han har ju fått avslag förra året så då prövar han igen i år.

En rolig grej är ju att polisen själva kör ner till leden längs gatorna i samma område, och samma gubbe har ju polisanmält poliserna för det :D

Nu har ju macken i området stängt så då minskar ju argumenten för att leden ska gå just där....

Oavsett om det är tillåtet eller inte så kommer det alltid att vara trafik där.
 

kobbe

Välkänd medlem
21 mar 2007
200
0
16
Gällivare
Varför är den stängd nu för?

Vet inte men skoterklubben har då inte öppnat den än, de säger att det är pga dåliga isar osv men nog är då isarna mer än tillräckligt tjocka! Sedan eftersom skoterklubben inte öppnat lederna så sladdar de inte heller, det är som en ***** puckelpist!
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Hur ska man köra förbi gällivare om den stängs då ? Blir väl värsta omvägen ? Fattar inte ens att kommunen tar i det där ärendet. Stängs den så beror det på att det är nå politker som bor där i närheten och har klagat.

Dom kan väl flytta skidspåren, kryllar väl förövrigt av skidspår i gällivare?!
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Berrob, när det gäller skoterförare så är det INGEN som bryr sig om det är stängt eller öppet, alla kör bara där dom har lust att köra.

(Har kasnke inget med saken o göra men) Är alla leder stängda i kommunen ? Dom kan ju inte skylla på isarna o snömängden iaf, har ju varit askallt hur många dagar som helst och snö finns det ju så att man kan köra iaf
 

kobbe

Välkänd medlem
21 mar 2007
200
0
16
Gällivare
Berrob, när det gäller skoterförare så är det INGEN som bryr sig om det är stängt eller öppet, alla kör bara där dom har lust att köra.

(Har kasnke inget med saken o göra men) Är alla leder stängda i kommunen ? Dom kan ju inte skylla på isarna o snömängden iaf, har ju varit askallt hur många dagar som helst och snö finns det ju så att man kan köra iaf
Man får ju egentligen inte köra skoter innom tätbebygt område men skoterleder som är öppa är ett undantag. Lederna i det tätbebygda området är just nu stängda men man får köra utanför det tätbebygda området.

Dvs, leder nära samhället=stängda
Leder utanför samhället=öppna (även om de är opistade)

Vet inget annat än att isarna är dåliga som orsak, snö finns det gott om! Isen ska heller inte vara dålig, själv tycket man det är bättre än förra året, redan!

Men nu när jag tänker efter, kan det vara så att ledtillståndet endast gäller från 1 januari till 1 april? Har nästan för mej något sådant! Dvs att de inte hunnit öppna lederna det är trots allt den 5:e idag!
 

kobbe

Välkänd medlem
21 mar 2007
200
0
16
Gällivare
Tror det var så att deras tillstånd endast varar från 1 januari till 1 aptil eftersom de nu har öppnat leden :D Sorry för missvisningar i mina tidigare inlägg men de hade tydligen öppnat 4:e (igår)