Jag vill ha pengar

Status
Stängd för vidare inlägg.

jocke_skell

Ny medlem
5 dec 2008
2
0
1
Ja nu var det såhär att det var jag som köpte skotern av nedanstående person.

åkte ner å köpte skotern 10 mil från östersund. (bor i skellelfteå) skotern såg använd ut men helt okej i övrigt. Men inte i det skick den visade sig att vara.. fanns ingen snö så det gick ej provköra. startade den å den lät okej. ville inte heller hänga upp den å tokgasa för vi hade bestämt träff just bredvid en polisstation.

la märke till att det var lite kylarvätska men brydde mig ej om det.

när första snön kom så drog jag en repa på vägen utanför kåken. fyllde glykol och drog igång. skotern började den gå skit efter första fullgasrepan. sen om man stängde av skotern och startade om den så gick den bra första repan men sen gick den in i felsäkert läge.

har lämnat in skotern på lindgrens orrliden ( artichandlare verkstad kgk )

Ecu är paj.

vattenpumpen läker som ett såll, måste lyfta motorn byta tätning lager och axel.

lindgrens tar också ett väldigt högt pris iom att dom tar alla grejjer från kgk.

Ecu ny. 15170:-

vattenpumpen axel lager:- MINST 6000 med arbete

Känns riktigt tråkigt att måste ringa å tjafsa om denna grej.
Men självklart blir man upprörd när man köpt något som är trasigt.

har sagt att jag kan fixa en ecu begagnat och där dra ner kostnaden till 4500 för ecu.

och rent MORALISKT tycker jag att om man säljer en trasig grej så står man för det. Och till er som tror att ett kvitto där det står befintligt skick har någon betydelse i ett sådant här fall har fel, det är totalt värdelöst.
skulle vara så tråkigt att måste dra det till rättegång. Plus att den som förlorar rättegången. har står för rättegångskostnader.. vilket inte är gratis

låt höra lite åsikter

R

Robin

Du har helt klart inte tittat igenom skotern ordentligt före köp.
Man ska alltid provköra, även sommar.
Och ifrågasätta allt, och inte som nu, "märka av" att det är lita kylarvätska men inte bry sig om det desstomera.
Ungefär som att köpa grisen i säken med andra ord..

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
Du ska kontakta din konsumentvägledare i din kommun dom kan sånt här utan och innan.
Jag tror personligen att det kan bli svårt för dig att få någon ersättning av säljaren, du måste kunna bevisa att felen fanns på skotern vid inköpstillfället.
Sen så finns det ju alltid folk utan skam i kroppen som försöker sälja vad skit som helst för dyra pengar och det är ju trist.

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
Tycker inte att du ska ha allt för höga förhoppningar om att få pengar. på grund av din bristfälliga kontroll...
Sedan mår ingen kall motor bra av att pressas... som du skrev lät det inte som om du varmkörde motorn många sekunder innan full gas...
eftersom säljaren säger att han inte hade något vetskap om dessa fel ser inte jag honom som betalnings skylldig.

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Ja nu var det såhär att det var jag som köpte skotern av nedanstående person.

åkte ner å köpte skotern 10 mil från östersund. (bor i skellelfteå) skotern såg använd ut men helt okej i övrigt. Men inte i det skick den visade sig att vara.. fanns ingen snö så det gick ej provköra. startade den å den lät okej. ville inte heller hänga upp den å tokgasa för vi hade bestämt träff just bredvid en polisstation.

la märke till att det var lite kylarvätska men brydde mig ej om det.

när första snön kom så drog jag en repa på vägen utanför kåken. fyllde glykol och drog igång. skotern började den gå skit efter första fullgasrepan. sen om man stängde av skotern och startade om den så gick den bra första repan men sen gick den in i felsäkert läge.

har lämnat in skotern på lindgrens orrliden ( artichandlare verkstad kgk )

Ecu är paj.

vattenpumpen läker som ett såll, måste lyfta motorn byta tätning lager och axel.

lindgrens tar också ett väldigt högt pris iom att dom tar alla grejjer från kgk.

Ecu ny. 15170:-

vattenpumpen axel lager:- MINST 6000 med arbete

Känns riktigt tråkigt att måste ringa å tjafsa om denna grej.
Men självklart blir man upprörd när man köpt något som är trasigt.

har sagt att jag kan fixa en ecu begagnat och där dra ner kostnaden till 4500 för ecu.

och rent MORALISKT tycker jag att om man säljer en trasig grej så står man för det. Och till er som tror att ett kvitto där det står befintligt skick har någon betydelse i ett sådant här fall har fel, det är totalt värdelöst.
skulle vara så tråkigt att måste dra det till rättegång. Plus att den som förlorar rättegången. har står för rättegångskostnader.. vilket inte är gratis

låt höra lite åsikter

Om ovanstående finns det nog lika många tolkningar och åsikter som antalet stjärnor på himmlen.

Men det är inte rätt ställe att här på Forumet starta en "rent personlig" disskusion ikring detta.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

1. Grabbar , lös detta via E-mail/telefon sinsemellan på en sansad nivå.

2. Vill ni så tar ni hjälp av era respektive konsumentvägledare som finns i alla kommuner.

3. Går inte det så tar ni hjälp av advokater

.

Status
Stängd för vidare inlägg.