jag får inte ut min polaris på varven

emill

Medlem
10 feb 2007
36
0
1
tja jag har en polaris indy trail 500 - 89 .

den varvar typ till 6 på varvmätaren men den ska varva till 8 typ.
men ena stiftet är blöt men det luktar inte som bensin vad kan det vara då??

och det ryker ur den cylindern när man tar bort tändstiftet.
men det var nån som sa att det kunde va membranen i bränslepumpen så jag har byt ut dom till ny.
den gick bra i typ 2 dar sen bröjade den krångla igen.

så mitt problem är att den inet varvar ut och är blöt på ena stiftet.
 
Last edited:

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Snälla skriv om och försök stava rätt så man förstår vad du menar:)




//Jonas
 

Rmk800

Välkänd medlem
19 nov 2005
120
0
6
Skellefteå & Svansele
Snälla skriv om och försök stava rätt så man förstår vad du menar:)




//Jonas
Men snälla, kan du inte ens läsa den texten så e det ju ingen ide' att du ens fortsätter med att läsa på forum.. alla kan vi väll inte stava som nån annan primadonna..

sen åter till frågan.. håller med Grefven_91.. ta å prova skifta stiften å se om det blir någon skillnad.. sen kan du ju kolla om den tar kylarvatten från burken. du kan ju kolla slangarna om dom är hela (vakumslangen som går från motorn till bränslepumpen)
 

emill

Medlem
10 feb 2007
36
0
1
tänd han ens på de blöta stiftet da???

jo jag tror den tänder men den råmar typ när den int går ut på varven fast kan det var för att en tändhat sitter lite löst och en gång när jag tog kabel fick jag en stöt och det ska man vell inet får om man tar på skyds höljet eller?
 

Habbeli

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Sverige
Jaha, då ska den inte varva 8000 men nu kommer jag inte ihåg vad den skulle varva. Jag skulle kolla förgasarna om jag var dej samt byta stift (gärna Champion) Om jag får gissa så är det vänster cylinder som är blöt, kolla packboxen på vevaxeln också.
 

emill

Medlem
10 feb 2007
36
0
1
Jaha, då ska den inte varva 8000 men nu kommer jag inte ihåg vad den skulle varva. Jag skulle kolla förgasarna om jag var dej samt byta stift (gärna Champion) Om jag får gissa så är det vänster cylinder som är blöt, kolla packboxen på vevaxeln också.

nej det var högra som var blöt!