J**** Virus

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Har fått nått jävla virus som heter win 7 home security (bland annat) Nån som har nå bra tips på att få bort det? finns många versioner på internet men vill ju inte ladda ner nått till virus..... :( :mad2:
 

TylerD

Aktiv medlem
8 sept 2009
86
0
6
Dalarna
Ett antivirus program? microsoft security essentials, är gratis och fungera bra utan att slöa ner datorn.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Ofta funkar inte vanliga virusprogram mot virus som det Emme.G.H. skriver om. Det finns däremot en del program som är designade för att ta bort just dom virusen.

Ett antivirus program? microsoft security essentials, är gratis och fungera bra utan att slöa ner datorn.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Verkar inte funka att starta Iexplorer.... står att jag kankse inte har rätt behörighet...
 
Last edited:

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Nae har bara mitt konto, men har ändå provat köra som administratör men verkar inte funka... startade fixNCR och den sa att den la till nå saker etc men hände inge mer. måste man ladda ner från en clean dator elr äre bara om den inte vill ladda ner?
 

niilsson

Välkänd medlem
9 aug 2011
498
0
16
uppe i norr
Kom ihåg att ta bort det virusprogrammet du har nu om du ska installera ett nytt, för annars kommer du sega ner datorn rejält.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Vad hjälper det att göra en systemåterställning?

Jag har fått lära mej att man stänger av systemåterställning samt startar datorn i felsäkert läge och därifrån kör man sökning av viruset. (inte sagt att det är rätt sätt, men har funkat dem få ggr jag haft virus)
 

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Gör en omformatering på än gång, helt klart säkrast. Jag hade det där viruset för ett tag sen och jag fann ingen annan lösning mer än att formatera.

D.v.s orkade inte sitta med en massa konstiga program som jag inte visste vad egentligen de gjorde.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
En "återställning" ger oftast inget alls. Men däremot en omformatering (vilket jag menade också när jag skrev till eMe) tar garanterat bort skiten.

Och får du inte guiden som jag skickade att fungera är det kanske enda lösningen :/
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
FixNCR fick bara skiten att sluta poppa upp över allt etc elr hur? har scannern igång på full scan och den har hittat 2 virus så ska nog låta den söka klart först :(

Har ju massa arbeten att göra så vill ju helst inte formatera om datorn....
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Precis! Ja hoppas det funkar då. Du har ingen extern hårddisk eller någon du kan låna, för isåfall så är det ju bara att kopiera över.

Vet själv hur drygt det är att formatera, innan man hade lärt sig att göra backup på allt så var det ett h*lvette. Som fotograf med 1000gb + bilder och film samt massa uppgifter om fotojobb så blir man gaaalen när allt bara försvinner. :(

FixNCR fick bara skiten att sluta poppa upp över allt etc elr hur? har scannern igång på full scan och den har hittat 2 virus så ska nog låta den söka klart först :(

Har ju massa arbeten att göra så vill ju helst inte formatera om datorn....
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Verkar som att mitt ordinarie virus skydd tror att det är ett virus och tar automatiskt bort filen(RKill/iexplore) Går inte att välja att den ska låta bli filen, har kollat på inställnignar etc å finns bara alternativ som blockera radera och rensa....


Nvm hittade ett sätt att rundgå detta och nu funkade allt. Tack för hjälpen å hoppas det var allt!
 
Last edited: