IT-stöd tack!

Rsveden

Välkänd medlem
20 feb 2011
262
1
18
Västerås
Håller på att tröttna! Jag har försökt ladda upp nya bilder i mitt album enligt infon här på forumet. Bilderna som jag försöker få in ligger endera på datorn eller padda samt Imageshack. Alltid är det något fel, ogiltig adress, mm. Om jag lyckas ladda upp något blir det ett frågetecken i den uppladdade rutan.
Tycker inte att jag är helt talanglös på teknik men nu tror jag att jag behöver en öl o lite goda råd!
Hade bäst!!
 

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Hej Beror lite på vad du försöker ladda upp för bilder ? Vet att det t.ex. är begränsingar i storlek, dvs hur stor din fil får vara, för att få laddas upp till servern, för att kringå kan du länka till en extern bild, som du har liggandes på någon annan server. Klickar du på infoga bild knappen så kan du skriva in URL till bilden ifråga typ http://www.dinsite.se/bilder/pic1.jpg
 

Rsveden

Välkänd medlem
20 feb 2011
262
1
18
Västerås
Jo, bilderna är förminskade så att de är inte för stora. Har försökt med URL adress från Imageshack men då får jag upp en ruta om att adressen är ogiltig. Provade Droppbox också med samma resultat. Säkert något enkelt fel jag gör men jag har ju lyckats ladda upp några bilder för något år sedan! Lite irriterande! Sen om jag klickar på din länk så är den "Not found" !