ISVARNING!!!

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
HEJ SKOTERÅKARE!
Varför......?
Varför skall det som inte får hända hända?
Nu har vi i Skellefteå ett förmodat drunkningsfall med skoter, på havet......där finns inga säkra isar!
Det finns inga säkra isar i över huvud taget längst norrlandskusten, varken havs, älvar eller sjöisar.
Snälla ni - för er egen och era anhörigas skull....
KÖR INTE PÅ VATTEN!!!:confused:
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
isarna häromkring verkar skapliga med... iaf på sjöar och tjärnar.. kanske inte på ljungan då sägs det, dock så vet jag dom som har åkt på ljungan i vinter med en par mil, men det är inget jag skulle göra med en SRV iaf :)



mkt synd ang det där med drunknings olyckan :(
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jag fick adrenalin kicken härom dagen när jag körde över vår vanliga "väg".
ju längre ut jag kom på ävlen ju tunnare blev isen o när det började bli små hål å man såg vattnet visste man att de inte kunde gå bra, å javisst släppte isen. men som tur hade man farten med sig, dessutom var det på en lånad switchback 700-08 som man lånat av en kompis.

Så nu blir det inga åka på den vägen någe mer.

//Rasmus
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Jo, det är alltid tråkigt när det händer.. :(

Men jag måste säga att vi åker på sjöarna, älven.. Kanske inte är så tjock is, men det håller att åka på! :)
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Jag fick adrenalin kicken härom dagen när jag körde över vår vanliga "väg".
ju längre ut jag kom på ävlen ju tunnare blev isen o när det började bli små hål å man såg vattnet visste man att de inte kunde gå bra, å javisst släppte isen. men som tur hade man farten med sig, dessutom var det på en lånad switchback 700-08 som man lånat av en kompis.

Så nu blir det inga åka på den vägen någe mer.

//Rasmus
indalsälven?
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
tråkigt.min granne gjorde samma sak förra året. mycket tråkigt.

synd om anhöriga och vänner.mycket tragiskt
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
nu har dom hittat skotern den låg 300meter utanför kajjen
Tråkigt när sånt här händer. Han kan vara halvvägs till Finland nu.

Minns det var 2 skotrar här i Söråker för några år sen som åkte igenom isen i Klingerfjärden. Tror dom bara hittade skotrarna.

Gud vilken otäck känsla om man skulle vara ute helt själv och hjälplös och fara igenom isen och drunka. Usch vilken panik. :(
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Måste vara jobbigt för hans anhöriga om dom inte hittar hans kropp, man kan som inte få något avslut? Fy så otrevligt :mad: