Isrivare

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
Fick ett tips att sätta fast mossrivarfjädrar bak på skidorna för att få kylning och slidesmörjning på hårt underlag.

Någon som har testat detta?
 

kmracing

Välkänd medlem
1 jan 2000
178
0
6
Vilhelmina Sverige
medlem.spray.se
Till polaris fanns det väl "isrivare" att köpa som tillbehör för att få kylning till fotstegskylarna, såg ut som en liten boggiefjäder på skidan, ska man bygga själv får man väl testa sig fram så snösprutet hamnar dit man vill! Mossrivare?
 

karlake

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Lulä
Kolla på detta istället:
http://hem.passagen.se/bilcity/styrstal.htm

Längst ned på sidan hittar du isrivare
 

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
Har sett dom där förut, men hur blir det med montering då man har kylare under fotstegen?


 

jnse

Aktiv medlem
1 jan 2000
68
0
6
Kiruna Sverige
Är det ingen som vet nån som säljer den modellen av isrivare som man monterar på skidorna, som man sen kan lyfta upp när den inte används?
(Är som en stor fjäder)
Dom där under fotstegen suger ju, då måste man ju själv trycka ner den lite då och då,
kör man på hårda spår är det ju bättre att ha den modellen man har på skidorna, som får ligga nere hela tiden och riva..

 

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
Skoterpiraten hade dom där förut, men nackdelen är att om du ska backa så måste du lyfta upp dom annars bryts dom av.
 

HansN

Välkänd medlem
1 jan 2000
196
0
6
Östersund
[Uppdaterat: Senast editerat den 17-Mar-03 kl 10:18 PM (CET)]Köpte mina på motorhuset i Östersund, har dock ej behövt använda dem än så jag kan inte delge några erfarenheter.
/HN

Har nu provat dem, gud vilken dynga. Ena rivaren höll i 3 km innan den gick av, den andra i 5 km. Skall nu försöka få tag i såna man skruvar under fotstegen.
/HN

 

jp

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
jag har sådana som man sätter fast på skidorna å dom satt på skotern när jag köpte den o den förra ägaren har då använt dom men jag vet ej hur mycket o jag har då kört ett par mil med dom o mina håller då ännu,jag är då nöjd med dom förutom att dom kan hoppa ner när man kör i en sten eller nåt likn så märker man det inte o backar , då ser dom ut som ett s med då böjer man bara dom raka igen, så jag vet då inte vad ovanstående har gjort med sina för att dom ska gå sönder bara efter ett par km.Nä får du bara tag i ett par sådana så tycker jag att du ska köpa dom.
 

skoteruffe

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Hej, jag har haft Lynx orginal isrivare på flera skotrar & olika modeller-- de fungerar utmäkt & kan köpas hos Lynx-återförsäljarna.(det är av den typen som monteras på bakersta bulten för styrstålen- busenkelt).Lycka till //Uffe.
 

HansN

Välkänd medlem
1 jan 2000
196
0
6
Östersund
Jag bara körde längs ett spår som var stenfruset. Förmodligen är det olika kvalitet på olika fabrikat (dessa tror jag var nåt hemsnickeri).
/HN