Isoflex fett = $$$$$$$

dvraptor

Aktiv medlem
1 jan 2000
72
0
6
Åker på att byta yttre packboxen på vevlagret.
Ett speciellt fett måste packas i lagret innan tätningen stoppas dit.
Var nere hos den lokala handlaren - för en tub på 50g ville han ha 700:-!!! :eek:

Är det någon som vet om det går att köpa Isoflex billigare någon annanstans, letat lite på nätet utan framgång... :(
 

majkenito

Medlem
18 sept 2005
24
0
1
41
sundsvall
förra vintern när jag renoverade min, va jag också tvingad att ha isoflex fett, det var svindyrt, men då åkte jag till en verkstad som renoverar skotrar och fick köpa en tub där det var så mycket jag behövde, och det vart billigt, så hör med någon verkstad om det är möjligt att köpa så mycket som behövs bara.
 

dvraptor

Aktiv medlem
1 jan 2000
72
0
6
löste sig...

Åkte till en firma som säljer kullager.
Betalade 145:- för en tub med samma mängd.
Tycker att Bombardier borde se över sin prissättning... :mad:
 

Plush

Välkänd medlem
29 nov 2004
196
0
6
Anledningen till priset är att det är ett low temperature grease vilket innebär att det tål ner mot -70 grader utan att tappa smörjförmågan. Därav priset..

Det går säkert att beställa men det blir isåfall i 400 grams tub som minsta förpackning, sen ska du hitta rätt Isoflex fett... det finns en del olika där. Priset... inte alltför billigt tror jag.
 

dvraptor

Aktiv medlem
1 jan 2000
72
0
6
Momentum i Luleå

Köpte Isoflexen på ett företag som heter Momentum i Luleå.
Finns i 50, 400, 1000g förpackningar.
Flera skoterfirmor köper av dom...
Märket är Kluber, sorten heter Topas NB 52, men NBU 15 fungerar lika bra.
Exakt samma spec som bombardier använder...
 

-PC-

Medlem
13 dec 2008
36
0
1

dahlqvist_

Välkänd medlem
4 feb 2008
418
0
16
Fällfors, Skellefteå
Alltså tänkte du på att fetta upp boggien, styrleder osv?

isoflex är svindyrt fett för vevlager , till resten på skotern så kör du på vanligt fett i smörjsprutan
 

-PC-

Medlem
13 dec 2008
36
0
1
Jo precis.
Det räcker med vilket lågtemperaturfett som helst då?
Det är väl bra om det är vattenfast också, fast det kanske alla lågtempfetter är?
Finns det något ställe på min V-max som ska ha annat fett, eller är det bara att fetta på i alla nipplar man ser :)
Jag är helt grön på detta som ni ser ;-)
 

-PC-

Medlem
13 dec 2008
36
0
1
Glodde igenom tråden lite och kom fram till att det bara är Lynx och Ski-Doo som har Rotax, och därmed detta trixande, om jag förstått det rätt?

Passar på med en annan fundering på en gång :)
Min V-max 600 -95 har fått separatsmörjningen helt bortplockad, det finns väl ingen stor nackdel med det, hoppas jag?
Hur mycket olja bör man blanda i soppan, 2-3%?
 

wolf_edition

Välkänd medlem
18 feb 2007
440
5
16
40
UMEÅ
Glodde igenom tråden lite och kom fram till att det bara är Lynx och Ski-Doo som har Rotax, och därmed detta trixande, om jag förstått det rätt?

Passar på med en annan fundering på en gång :)
Min V-max 600 -95 har fått separatsmörjningen helt bortplockad, det finns väl ingen stor nackdel med det, hoppas jag?
Hur mycket olja bör man blanda i soppan, 2-3%?

Du bör ställa dendär frågan i Yamaha tråden istället.