Isbildning i tunnel RMK 600 -06 +xenon

dunderdeere

Ny medlem
31 jan 2010
4
0
1
Sollefteå
Tja.
Äre nån fler än jag som har problem me att de bildas is itunneln där mattan "kommer upp" från bakre boggihjulen så att kammarna så småningom tar i?
Det blir som ett durrande ljud då man kränger åt de ena eller andra hållet.
lösning på problemet?

Sen en fråga om vars man hittar de bästa xenonljuset till hel/halvljuset till skotern? erfarenheter?

Tack för hjälpen! =) :ciao:

this_is_me

Välkänd medlem
17 sept 2009
172
0
6
Bygdeå
mja blir mer som en slaskig sörja eftersom kylaren värmer upp snön, sedan om skotern får stå ett tag så blir det ju is men den brukar jag slå bort innan jag börjar köra.

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
51
Orsa
ta bort snön innan du ställer ifrån dig den så den inte hinner frysa....

Putte_583

Aktiv medlem
4 jan 2008
50
0
1
Rombäck
Kanske det beror på snön som är nu...Hos oss(västra medelpad)är bara puder...Konstant kallt sedan jul snön yr som stoft!!

dunderdeere

Ny medlem
31 jan 2010
4
0
1
Sollefteå
Kanske det beror på snön som är nu...Hos oss(västra medelpad)är bara puder...Konstant kallt sedan jul snön yr som stoft!!

tja jo som sagt äre ju helt bottenlöst men eftersom jag nyss skaffat denna skoters så vet jag inte hur den beter sig i "vanligt" före. återstår att se.
Men tills dess får man nog knacka bort isen då man ställ bort den! =)

petrus_j

Välkänd medlem
14 feb 2005
178
0
16
ställdalen
var med om en olustig sak i dag med min RMK 900...
Tog en sväng och låg på ganska bra då plötsligt det tog tvärstopp, mattan låste sig när en stor isbit lossna i tunneln :shocked:
trodde jag fått ett generalras på någonting.
Gick o plocka bort biten i alla fall. Verkar som inget tagit skada heller...

qvisten

Välkänd medlem
10 feb 2009
268
0
16
900 folket på snowest har gjort nån lösning på det här is problemet(som alla 05-06 RMK/Switchback har) men jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den. som jag fattade det har dom gjort en till stänklapp inne i tunneln bakom kylaren som sticker ner 10-15cm