IQR 600 modding frågor

Senseii

Medlem
4 dec 2016
18
0
1
Vet inte om denna post borde vara här eller i projekplatsen, men jag provar här iallafall..

Det är iallafall så att jag planerar på att bygga en IQ 800cc, 144" eller längre osv osv har en lång lista på det jag vill göra, men jag har 2 problem som jag inte vet hur jag borde lösa

V6ad är billigast konvertera 600an till 800 eller skaffa en helt ny 800 motor, kanske en cfi? och om jag skaffar en 800 cfi vad behövs göras då?

Sen kommer vi till problem 2 : kylningen, jag vet själv från att äga en IQ600 att den går väldigt varmt, jag kan leka runt på en åker och lampan börjar blinka, och då med en 800s motor kommer det ju bli ännu varmare, har någon rutinerad skotermekaniker någon bra lösning på detta hur jag borde göra för att lösa det problem?

som ni förmodligen märker så är jag ingen gudomlig skotermekaniker, men jag har mina ambitioner.

Uppskattar all hjälp tack i förhand :amuse:
Mvh!
 

Senseii

Medlem
4 dec 2016
18
0
1
Update: Jag har beslutat mig för att göra en 800 CFI konvertering till skotern, så då kommer en ny fråga, vad behövs det för att göra det?

så som jag har förstått det så passar cylinder och toppen IQR600 botten stämmer det?
 

tobiiash

Aktiv medlem
20 mar 2013
53
0
6
Hur kan den ha gått varm efter lite lek?
Min gick aldrig varm, hade lilla kylsystemet på iqn och åkte hårda leder utan problem på våren.
Igensatta kylare eller dålig vattenpump eventuellt kanske är det problem med värmen..
 

Senseii

Medlem
4 dec 2016
18
0
1
Hur kan den ha gått varm efter lite lek?.
Jag har haft misstankar om kanske luft som har fastnat i kylsystem, men har aldrig kollat om det faktiskt ... Måste titta närmare på det i helgen, hur vet jag om vattenpumpen dålig? Mvh
 

tobiiash

Aktiv medlem
20 mar 2013
53
0
6
Jag har haft misstankar om kanske luft som har fastnat i kylsystem, men har aldrig kollat om det faktiskt ... Måste titta närmare på det i helgen, hur vet jag om vattenpumpen dålig? Mvh
Öppna locket o kika ur impellern ser ut, luft tror jag inte. har tömt mitt system antal gånger på iqn och aldrig luftat. bara fyllt på fullt kört den varm och efterfyllt. klart.
 

Sandling

Välkänd medlem
16 mar 2008
158
4
18
Update: Jag har beslutat mig för att göra en 800 CFI konvertering till skotern, så då kommer en ny fråga, vad behövs det för att göra det?

så som jag har förstått det så passar cylinder och toppen IQR600 botten stämmer det?
Det passar med lite modifikation.
Du måste svarva/fräsa upp vevhuset så att cylinderkjolen går ner.