Polaris åkare kommer att ha en uppdaterad släde för 2010-11 säsongen. Den 2011 Polaris 600 IQ Race Sled skisserat en ny hjulupphängning (IFS), som är utformad för att ge enklare, mer köregenskaper.
Polaris förare lotsade 2010 års version av den här släden till många en hög med
segrar och poäng säsong titlar, och de ser fram emot den förbättrade hantera den nya 2011 ras släde kommer att ge.
"De 2011 600 IQ Race Sled har en ny IFS med nya spindlar, nya vapen, och kontroll bussningar arm och en ny styrning post, säger Chris Wolf, Polaris Snöskoter produktchef. "Den nya fronten ger lättare styrning och plattare, mer exakt kurvtagning."
Enligt Polaris, var den nya fronten utvecklades för att ge Polaris åkare med hantering som matchar loppet släde makt, fjädring prestanda och hållbarhet.
"Våra förare säger om det var något de skulle vilja förändras, skulle det vara att göra loppet släden handtag
ännu bättre, säger Wolf. "Vi började testa nya fronten med några av våra åkare förra säsongen, och vi fortsatte våra tester under hela vintern och i sommar.
"Vi körde hundratals miles på snocross spår på flera platser att bevisa hållbarheten och effektiviteten i den främre. Racers som red det älskar hur den hanterar. "
En annan anmärkningsvärd förändring på 2011 600 IQ Race Sled är en ny front spår shock.The ras släde brukade ha en luft chock för de främre spåret chock, men nästan varje racer bytte till Walker Evans Needle Shock. Så gjorde vi nålen chock standard för att passa våra åkare prestationer behov, säger Wolf. "Det är exakt samma teknik som ryttare hittar på vår RUSH PRO-R-modeller."
2011 års tävling släde också har ett annorlunda utseende från de senaste säsongerna. Det kommer att levereras till åkare med karosseri som är främst röd med svarta detaljer, som 2011 RUSH PRO-R. Varje lag och racer är fri att anpassa skotern: s grafik till funktionen deras team färger och logotyper sponsor så länge Polaris logotypen förblir framträdande plats på varje race släde.
Den 2011 IQ Race Sled bygger på Polaris exklusiva IQ Chassi. Dess lätta ny IFS kompletterar Polaris Liberty 600 motor, högpresterande bromsar och race-ready ergonomi föraren.
IFS använder Walker Evans Aluminium IFP (invändigt flytande kolven) 16-läge komprimering justerbara stötdämpare med kombitrafik reservoarer. IFS har 10,3 "(26,2 cm) för resor medan IQ Rear Suspension har 13,9" (35,3 cm) för resa och nu använder en Walker Evans Needle chock när de främre spåret chock. Den bakre spåret chock är en Walker Evans Aluminum IFP Aluminum IFP 16-position komprimering justerbara chock med en stor kropp reservoaren.
Polaris förare har titel-vinnande under huven med Polaris Liberty 600 Twin. Den har dubbla Mikuni Rack TM 40 förgasare, NiCaSil-fodrade cylindrar för bättre värmeavledning och Polaris VES (Variable Exhaust System) för optimal effekt och den mest lyhörda throttle.The legendariska Polaris P-85 koppling hanterar kraftöverföring och för att bromsa loppet släde har en Cyclone huvudcylindern och hävarmen samarbetar med en vätskekyld