IQ600RR burk. drev. etc..

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
passformen brukar de aldrig vara något problem med.. Speedtech burkarna brukar leva om en del..dvs. du kommer märka av de.och även andra oxå.. bestycka har då jag aldrig behövt göra med nån skoter ja satt slutburk på..och de kan ja nästan garrantera dig att du inte kommer behöva göra..

21/41 drevning är den som man brukar sätta..,men enligt mig så sätt 19/41..dock behövs en ny kedja då

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Tack för snabbt svar pro_fxr. Ska se över det där med drevning ännu, problemet är att iq känns slö (som en halvslut 440) men den går ändå för sakta ! Så jag tror inte jag vill gå ner så mycket på drevning p.g.a tappad toppfart, min gör typ 70-75 + miles/h och den är standard. Har aldrig våga hålla stumt så länge så mätarn går till 80. Den känns även tungdriven, jämtemot min förra skoter ! Men attackvinkeln är ju ganska missbildad :)

Och jag köpte denna skoter ny så motormässigt är den helt i skick, bestyckning är 420 mj resten original men, den suger i sig rätt brutala mängder soppa. Så där finns en del effekt också att ta ut.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tycker du ska ta och kolla över variatorerna istället för att börja leta effekt, en väljusterad 600 spöar skiten ur en 800 vilken dag som hellst. Finns otroligt mycket att hämta i variatorerna på en standard maskin!

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.291
1.114
113
Stora Blåsjön
Att få den injusterad perfekt i bänk kan nog vara ett bra "trim" på dom där maskinerna. Sen ska variatorerna vara rätt bra inställda från fabrik för den effekt man sedan får ut när motorn ger det den ska. Men det finns säkerligen utrymmer för förbättringar!

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Justera in den i bänk är säkert bra, men jag känner ingen som har det. Och bor mittemot umeå på andra sidan pölen :S Tror det ligger en del ännu i bestyckning av gasare för det där optimala, men jag tänker inte tumma vidare på det för jag har garanti på maskinen ännu 1 säsong. Det får bli 21/41 speedtech burk å 2st hot air elimination kit tror jag.

stette

Välkänd medlem
11 aug 2009
182
0
6
Skellefteå
Varför ska du köra med fattimans trim ? kör ett SLP system, lägre ljud och då får du då lite effekt... bara jobbigt att ha en fjälljävel som inte ger nått ju, eller ja några kilon ger det ju men inte värt det i mitt tycke.

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Hej nu behöver jag ett jättebra svar ! Har fått möjlighet att köpa ett nytt Slp system för 590€ Men det har INGEN CERAMIC COATING= Vad innebär detta, är det värdelöst då eller ? Rostar det eller håller det inte tillräckligt med värme i pipan ?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.291
1.114
113
Stora Blåsjön
Hej nu behöver jag ett jättebra svar ! Har fått möjlighet att köpa ett nytt Slp system för 590€ Men det har INGEN CERAMIC COATING= Vad innebär detta, är det värdelöst då eller ? Rostar det eller håller det inte tillräckligt med värme i pipan ?
Skulle inte köpt det, var ju inte speciellt billigt heller så jag skulle halt klart köpt ett coatat. hade det kanske kostar 390 så hade det vart värt det :)