Iq rr vill inte resa sig i snön

eightton

Aktiv medlem
3 jul 2013
54
0
1
örebro
Tjena tänkte höra om nån flyttat stoppklackarna på sin iq rr ? Hur gör man kan ni länka bilder vart dom sitter och hur dom ska vara ? Vet inte ens hur dom ser ut :/ min iq rr vägrar resa sig även fast ja står på greppet på tunneln dock är den original och kör 32 ripsaw matta kan de vara något med det ? Mvh

roBain

Välkänd medlem
18 nov 2009
444
1
18
Örnsköldsvik
skulle sätta mina pengar på att det beror på mattan. 32mm ripsaw, du kan fan inte hitta en sämre matta än den för lössnö körning.

Min brorsa har en helt orginal 600rr med 44mm matta och den funkar det kanon å resa med. 32mm ripsaw kan du kasta bort direkt, skaffa en 44mm matta istället.

roBain

Välkänd medlem
18 nov 2009
444
1
18
Örnsköldsvik
om du förlänger den så kommer det bli svårare och få den att gå på rulle.. Men det du kan göra om du vill ha den å gå på rulle å testa dreva ner den samt se över variationerna så borde det inte vara nå problem.

eightton

Aktiv medlem
3 jul 2013
54
0
1
örebro
Det ska den göra ska på med slp pipa dreva ner och variator kit så efter de tror ja den går som ett skott :) men väntar på grejer och vill leka lite så länge därför ja frågar :)

procep

Välkänd medlem
30 jul 2010
346
0
16
Hade stora problem att få min RR på vändhjulet. Jag köpte min helt original förutom 44as matta. Original vägrade den lyfta skidorna, skidorna satt verkligen limmat i snön..
Jag började pula med boggien.. flyttade saxen, kollade balatan, satte bakre dämparn på mjukaste och flyttade klossarna bak. Jag inhandlade även nytt stort och litet drev. Fortfarande var den svårrest. Skidorna reste men blev mer tråkiga balatares som det kallas.
Inhandlade då en rosa team primärfjäder samt 10-62 vikter, o dra mig baklänges vilken jävla skillnad det blev. Den gick på res konstant! Jag hade svårt o hålla den på rullen, men upp kom den! Var ute o åkte en dag då det va typ -20grader ute.. roligaste dagen ever! Jag kunde åka rulle oavsett var o när hur länge som helst. Iom det så konstaterade jag att jag behövde bestycka ner eftersom den gick extremt bra i -20 men inte lika bra i -5..
Jag hann tyvärr inte laborera i bestyckningen mer än inhandling av munstycken innan jag tyvärr va tvungen att sälja pga tappat jobb. Nu däremot har jag inhandlat en original R -13, och av det lilla jag kört så är rulle inga problem. :) så vill du åka rulle, gör ovanstående eller köp en R :)

procep

Välkänd medlem
30 jul 2010
346
0
16
Vill du åka rulle med en 600RR så är ju förlängning inte direkt vägen dit..