Hade stora problem att få min RR på vändhjulet. Jag köpte min helt original förutom 44as matta. Original vägrade den lyfta skidorna, skidorna satt verkligen limmat i snön..
Jag började pula med boggien.. flyttade saxen, kollade balatan, satte bakre dämparn på mjukaste och flyttade klossarna bak. Jag inhandlade även nytt stort och litet drev. Fortfarande var den svårrest. Skidorna reste men blev mer tråkiga balatares som det kallas.
Inhandlade då en rosa team primärfjäder samt 10-62 vikter, o dra mig baklänges vilken jävla skillnad det blev. Den gick på res konstant! Jag hade svårt o hålla den på rullen, men upp kom den! Var ute o åkte en dag då det va typ -20grader ute.. roligaste dagen ever! Jag kunde åka rulle oavsett var o när hur länge som helst. Iom det så konstaterade jag att jag behövde bestycka ner eftersom den gick extremt bra i -20 men inte lika bra i -5..
Jag hann tyvärr inte laborera i bestyckningen mer än inhandling av munstycken innan jag tyvärr va tvungen att sälja pga tappat jobb. Nu däremot har jag inhandlat en original R -13, och av det lilla jag kört så är rulle inga problem.

så vill du åka rulle, gör ovanstående eller köp en R