IQ RR varvar inte ur! - 2009

Tamminen

Välkänd medlem
2 okt 2012
164
0
6
Idre
Får aldrig IQn att varva ur helt? Hängde upp den och försökte gasa ur den men den kom till ett visst lägga och stannade i stort sett där?

Ett till problem som jag uppmärkte var att vid ett tillfälle när jag la i backen, sen bytte till framåt igen så slirade den bara och lät illa.. Säg inte att jag har köpt mig något skit nu som måste renoveras för en större summa!
Väldigt tacksam för svar!!:Cry::confused:
 

Tamminen

Välkänd medlem
2 okt 2012
164
0
6
Idre
Tack! Ska kolla upp det, fick höra av en att den kan gå på en cylinder.. Låter ju inte så himla roligt men man får hoppas på det bästa!
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Har haft en sådan,finns ingen bättre gupp-ätare föresten,men tror inte att din går på bägge!!!som"polaris-600"skriver,kolla stiften,om du nu inte har motor öra:bigsmile:du kan utan problem gå ner till 410Mj,utan att behöva oroa dig,vet flera som kör utan probl.på 390mj...
 

Tamminen

Välkänd medlem
2 okt 2012
164
0
6
Idre
Tack!
Jo jag ska kolla om jag får någon gnista på båda imorgon. Provar att rengöra / byta dem sen får vi se om det blir någon skillnad, vad tror ni annars det kan vara? Och finna det någon som har någon aning om varför "rev" lampan blir att lysa när jag lägger i och ur backen, ibland står den bara och slirar. Sen om jag stänger av den ett tag och startar den igen så funkar det? Remmen låg långt ner i skåran vid första variatorn vid det tillfället då den slirade, dags att byta rem eller ska något annat fixas? Är lite ny inom skotervärlden så har mycket att lära, är egentligen crossåkare men tänkte utmana mig själv lite på snön också!:eyebrows:
Tacksam för alla svar jag får!
Ha en fortsatt trevlig kväll.
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Kolla upp fjädrarna till primär å sekundär,rullarna till helixen,
Motorkuddarna,momentstaget,
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Hur gick det med detta? Min iq rr vägrar varva över 7000rpm... Kör yamaha remmen och då skall dom ju övervarva isf. Monterade 180/320 team rosa fjäder samt 10-62 vikter utan vidare resultat. Lyfte skotern bak och gav gärnet så fick jag skotern att varva 7400rpm ca... Nån som har några förslag?
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Tok bort ena ves porten igår inget fel där! Hur vet man om solenoiden till ves portarna inte funkar då? Kanske den som är paj... Läste att man kan koppla förbi den för att deom det blir bättre dvs om det är detta fel så att säga... Kan ju vara många fel när den inte varvar ut! Men den gjorde det inte med original och heller inte v kitt...