IQ RR SE eller Crossfire 8?

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Ska byta upp mig på skoterfronten och står därför inför ett val där jag inte riktigt kan bestämma mig. Som rubriken avslöjar står jag och väljer mellan Polaris IQ RR SE och Arctic Cat Crossfire 8.
Undrar nu vilken skoter ni skulle rekommendera. Jag kör en hel del vid sidan av leden, men söker ändå en skoter som inte blir helt efter över t.ex. sjön.
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja!

jag har en polare som har en iq rr 121" och den är grymt smidig i pudret och dämparna sväljer alla gupp efter leden så en iqrr se är säkert ännu grymmare eftersom den har längre matta !

Cf 800 däri mot har ju ett gammalt chasie med den gamla körställningen och sen är ju inte artic känd för att göra driftsäkra skotrar direkt ! :( Så jag röstar på iq rr se !!!!
 

fezze

Aktiv medlem
4 dec 2009
72
0
6
Boden
Kör själv på en iq rr se och den är så smidig, man märker inte att den är så lång och det är skööön körställning! (har dock bytt till fatbar styre för att få upp styret lite då jag är hyffsat lång) man blir förvånad att den är så lång då man tittar bak, och går som en gud på leden, har dock inte provat en CF8 men man har ju nästan aldrig hört nåt positivt om deras motorer...
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Skulle tagit Crossfire 8an alla dagar i veckan.
Den är helt grym utanför leden, lätt den bästa crossovern utanför leden. Går att köra riktigt fort efter dåliga leder också.

Att Arctic Cats motorer inte håller !?!? Vart har ni hört det ifrån ? Visst, kring -98 var dom inge vidare men den motorn som sitter i Crossfire 8an är ju skottsäker. Nog den stabilaste 800an på marknaden just nu, och den med mest krut också.
Prova söka på forumet om så får ni se hur mycket gott man hör om Crossfiren och motorn som sitter i.
 

fezze

Aktiv medlem
4 dec 2009
72
0
6
Boden
Har inte riktigt hunnit prova den ordentligt i lössnö men dom 20cm som kom igår gick den bra i : )
 

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Inte provkört polarisen.. men med en Crossfire 8 blir du inte ifrån körd nånstans det är en sak som är säker.. :D har hunnit med nästan 100 mil med min 2010a.. Mesta dels är det ledkörningen men var till åkersjön i helgen och testade lite klättringar och den stortrivdes i branterna och lössnön.. bra tryck med dom 163hk.
Jag röstar på en cf8!

Sen vem vill innerst inne verkligen köra polaris? ;)
 

JohnVanB

Välkänd medlem
28 dec 2005
148
0
6
Timrå
Är du den som vill köra aktivt konstant ( då menar jag hela tiden ), eller vill vara lite laidback ibland.
Det känns lite som att du väljer mellan två väääldigt olika maskiner, då RR:en är en ledsmiskare utan dess like ( om det är kort-modellen ) , medan cf8 är ganska bökig på leden, men riktigt fin i pudret.

Motormässigt ( orginal ) så är dock cf8 klart överlägsen.

Komfort existerar det ganska bra med på cf8:an, medan RR är.....racing.

Diamond drive på CF8 samt insprutning.
Svårinställda förgasare på RR:en

Gammal framvagn på CF8, jättebra boggie.
Hela chassit är kanon på RR.

CF8 är jävligt snygg.
RR är nog den fulaste på marknaden efter Phazern...