IQ RR, Rev X-RS eller SnoPro 440/f7?

HostileNation

Välkänd medlem
20 sept 2012
456
0
16
Östersund
Tjabba tjena hallå!
Står inför ett dilemma. Nu när spargrisen är full skall det äntligen införskaffas en skoter till kommande vinter! Har snöat in på 3 stycken som jag tror skulle vara optimala för min körstil.
Det kommer hoppas och tuktas leder framförallt, då det i mitt anseende inte finns tillräckligt med pudersnö för att någon längre maskin ska behövas.

Så, har alltså då kikat mycket på dessa:
IQ RR. Vet ju att dom tål det mesta, men att dom drar soppa. Vilket jag läst mig till går att få ner med rätt bestyckning.

Rev X-rs 6/800 -08.
600an är ju SDI vilket inte går att klaga på. Ska väl vara rätt så stryktålig även dom?

SnoPro 440/F6 alt. F7.
Alltså då ett 440 chassi av modell 05 och uppåt men med motor från F6 eller F7. Har fått för mig att dessa ska vara riktigt rejäla maskiner. Men är lite lur på om det är så mycket Rider Forward ställning på dom som de andra två? Annars har jag lyckats läst mig till att ett sådant chassi med riktigt bra monterad f7 motor ska vara en otroligt rapp och tålig rackare!

Så, någon som kan ge lite för-nackdelar på respektive maskin?
Kliar mig skallig här!

Tack för svar!
 

HostileNation

Välkänd medlem
20 sept 2012
456
0
16
Östersund
Själv köpte jag en IQ RR. Visst, lite högre förbrukning än de andra. Men har varit sugen på en IQ sen länge och nu får vi se till vintern om det var ett bra köp eller inte. Tror dock inte jag blir missnöjd!