Jag har bestyckat om min skoter nu, Jäklar vad det var tight at få i och ur oljeslangarna till gasarna :shocked: Huvud 420 och nål clipset på läge 2 uppifrån ! Resten är orört, ifall jag inte rört bränsleskruvarna i misstag när jag bökade med oljeslangarna ? Det var -13,5 ute idag, hade 50/50 % 95/98 oct bränsle samt en liten skvätt 2t olja i tanken och kör på havsnivå ! Stiften var kolsvarta när jag drog igång den (originalbestyckning), efter 2 km körning såg dom ut såhär. Körde en fullgasrepa samt pendlade mellan 50-80 km/h på sjön och dödade den direkt när jag stannade o kolla stiften. Sedan tankade jag 14 liter 98 oct och tog 4 fullgasrepor på åkern och då såg stiften exact lika ut !
Vänster stift MAG sida (aningen ljusare nästan grönare) Höger sida PTO ser mina ögon bra ut.
Skotern kändes 10 hp rappare än före. Svarar bra på gas, men på sjön när jag körde ca 80km/h å drog fullt var den lite slö upp till 8200 rpm, Men det kan väl bero på mattspänningen kanske samt variatorer.? Tror den var även så med originalbestyckning ! Har kört 550 km med den hittils (varav 5km med ny bestyckning) Ni får gärna ha åsikter angående stiften, sj tycker jag dom borde vara safe till -17 grader celsius ?