iq 600rr går dåligt

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
När den är kall och man nyss rengjort stiften och satt dit dom igen så går den bra tills motorn är varm sen tillslut börjar den blöddra så mkt att den dör och går därefter inte att starta förän man tagit lös stiften och rengjort dom igen.. är det ett stiftbyte som gäller då eller? den är bestyckad till 410 redan.
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Men vad är det för bestyckning på lågvarv?
Vad du har för huvudmunstycke spelar väldigt liten roll på tomgång.
Mest troligt så är den på tok för fett bestyckad.
 

procep

Välkänd medlem
30 jul 2010
346
0
16
Som jag har fattat det så kör väl dem flesta frtf 35 på lågfarten trots att dem ändrar huvudmunstycket. Så låt bli lågfarten, får du den inte att gå bra till vintern, då kan du börja tänka på lågfarten. Många kör med 380 eller 390 i huvud, men låter lågfarten vara.
Jag skulle iaf rengöra stiften igen och ta ut dem efter bara en liten stund, innan den hinner bli varm, läs av och i med dem igen. Sen starta o låta den bli varm o blöddra som du säger, läsa av stiften o därefter vidta åtgärder. Är dem blöta, vita, svarta, ahh du fattar. Montera i helt nya stift o kolla hur den beter sig o läsa av på samma sätt igen. Kolla även choken så den inte strular. Kvarstår samma problem o stiften antyder på att den går fett, ja då är det väl bara o öppna upp gasarna. Gör rent dem, dubbelkolla vilka munstycken som sitter i o börja laborera därifrån. Tänk dock på att det frtf e varmt ute, så maskinen går fett då. Lättare att bestycka in maskinen när du har typ -5 ute, det är ju då du vill att den ska gå som bäst.
Men börja med en avläsning och rengöring :)
 
Last edited:

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
bluddrar den hela tiden eller går den bra på full gas ?
även om den går fett så ska den ju gå bra om du får den att varva ur . annars kan du kolla temp givaren på toppen för om den är paj eller om du har kabelbrott för då "bluddrar" den och går piss men den borde inte dö om de är den .de är något skydd om motorn blir överhettad sa polarishandlarn åt mig . vet inte om den ökar soppa eller ändrar tändningen för att den ska gå kallare :)
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
ja alltså den varvar ur när jag precis tagit lös stiften och rengjort dem då kan den gå hur rent och fint som helst i några sekunder tills den börjar blöddra så pass att dne dör, det går inte ens att varva ur den. stiften är då kolsvarta och blöta. har nyss haft isär gasarna och rengjort och dubbelkollat munstyckena och allt såg då bra ut där.