iq 600rr eller 600r ?

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola
tjenare har nog tänkt att gå från att vara trogen yamma förare till att prova polaris..
Men skulle vilja veta allt om just dom.. vill inte åka med 50 munstycken i fickan för att vädret ändrar sig.. så jag antar att r:en inte är nått för mig då?
hur är rr:en behövs det skruvas mycket på den med eller är den mer anpassad för privat folk?
har som sagt åkt på yamma och inte behövt skruva nått.
vad skiljer dom åt rr och r?
sitter det non slip org
mm
mm skriv allt :) tack för svar :hello:
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Ja RR är ju mer anpassad för vanligt folk. Större tank, mjukare dämpare mm.
Vet inte hur ny du tätnk köpa. Men går du på en -08-09 så är ju som offats bestyckad ner och du slipper kanske röra det så mkt.
Själv köpte jag en -08 men den var i mina ögon konstigt bestyckad så jag fick ju börja om från början.
sitter ej non slip orginal.

Men i övrigt en riktigt grymt ledpiskare samt lekskoter =)
Prova sök runt lite här på forumet så kommer du att hitta mkt info om dom båda maskinerna.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Till -09 så blev det andra dekaler på huven. Rutan blev vit med.
Tror dom även satte på en 38mm matta istället för 32mm
Men maskinen i sig ska vara densamma.

Nån fler för väl fylla på om det är något :)
 

big al

Medlem
9 jul 2008
38
0
1
skellefteå
asså ja har kört med en -09 as iq rr denna säsong, å ja kan int vara annat än nöjd me den, riktigt tålig skoter som aldrig bottnar trots höga å långa hopp. enda skillnaden på -08 å -09 är att -09 har krängningshämmare- som lätt går att plocka bort om man int vill ha dom. motormässigt så går den väldigt bra även uppe vid gränsen å hemavan, kör då fortfarande på originalbestyckningen, har en polare som kört på originalremmen i snart 500 mil, annars en väldigt extrem skoter som tål att tuktas :)
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
RR= race replica
R=Race
ja de e ju som de låter att R:en e en renodlad race maskin,liten tank,annan motor,andra dämpare,matta,non-slip förstärkningar m,m finns många som köpt den och monterat större tank m,m
RR:en kom 08 alla innan är R,440 maskinerna är R modeller
RR:en har större tank,annan matta,mjukare dämpare,tror dom har mjukare dyna också,motorerna mellan R och RR är olika vad jag vet,en är kortslagig och den andra är långslagig,dom riktiga R modellerna typ PROfive kan ha ända upp till 160hk har jag hört(rätta mig den som vet)
de där e va jag vet om dom,nån annan får fylla på
 

big al

Medlem
9 jul 2008
38
0
1
skellefteå
precis, r:en är ju som sagt ännu mer extrem än rr:en, bero ju som på vilken sorts körning man ä ute efter, men ska man inte tävla eller köra för slednecks i vinter så räcker nog en rr gott och väl- bättre bränsleekonomi+driftsäkerhet. sedan så gåre ju att kitta upp rr:en litte om man vill, högre kammar, v-kitt pipa osv. ska man tukta så finns det knappt nån lämpligare skoter :)