IQ 600R mk

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
Tänkte visa vad jag sysslat med dom senaste 4 åren med min IQ 600R

Börja med att den såg ut såhär svart spray lackad å risig så efter en vinter så vart det dags att riva ner den och snygga till den.








Så jag satt igång och slipa ner och plasten och repa skador på bitarna












Så resultatet för år 2 blev detta






Men så vart man ju sugen på sommarn att meka lite skoter så inför tredje vintern jag äger den så vart det mer modd :)

Nu har jag
*Vinylat tunneln
*Lackat framvagnen svart
*Vinylat fram rutan svart
*Bytt styre
*Byggt dunk hållare
*Monterat Led bakljus
*Lackat boggien
*Monterat blåa Led i framljuset

Resultat år 3




Boggien




Främre lyktan med blåa LED




Så inför årets vinter som gärna får komma nu så har den blivit längre 144" om man ska vara exakt samt fått en moddad stänklapp och om lackad boggie

Bilder från årets modd




Sido vy





Hoppas detta ger inspiration eller nått til ler andra som vill modda era skotrar :)


Fick tag på en framvagn från en Rmk Assault 800 -11 som jag ska se om jag får dit på min skoter då jag vill ha den lite smalare.
Assault till vänster och IQR orginal till höger på bilden




Mer kommer

För övrigt så är variatorerna om justerade samt dämparna om schimsade för trevligare led egenskaper ja å så har jag stora tanken på den


 

Dada

Välkänd medlem
25 feb 2012
128
0
6
Luleå
www.youtube.com
Har du klarat dig alla vintrar uta motor haveri?:) hur många mil har den rullat?
Ser riktigt bra ut =)

Sent from my Samsung using tapatalk
 

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
Nä ja har inte klarat mig helt utan haveri dock inget motorn själv åstadkommit. Jag har lyckats smälta två kolvar pga av otillräcklig kunskap om bestyckning men nu är jag på banan där.
Pga det så har jag fått ett litet nicasil släpp i ena cylindern

Hur långt den gått är svårt att säga exakt men jag kör ca 150 -200 mil om året
 

Dada

Välkänd medlem
25 feb 2012
128
0
6
Luleå
www.youtube.com
Nä ja har inte klarat mig helt utan haveri dock inget motorn själv åstadkommit. Jag har lyckats smälta två kolvar pga av otillräcklig kunskap om bestyckning men nu är jag på banan där.
Pga det så har jag fått ett litet nicasil släpp i ena cylindern

Hur långt den gått är svårt att säga exakt men jag kör ca 150 -200 mil om året
Okej, mem det var ju inte så farligt :) hade vart häftigt om du modda i en 800 i den som projekt =)

Sent from my Samsung using tapatalk
 

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
Jo 800cc hade varit nice men det blev lite allmänt rep i år och förlängning men nästa sommar blire bygga om den till 800cc hade jag tänkt om jag inte säljer den till våren
 

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
Idag har motorn fått kommit på plats dock fortfarande utan en cylinder :p och så har jag hunnit montera en temp mätare till motorn




Passa på rengöra lite under motorhuven

 

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
Roat mig med att renovera variatorn i veckan.
Imorgon ska jag montera en ny cylinder så det blir nå åka i vinter :)



 

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
Så nu lever den ny renoverade motorn :) Kanske måste ta ut den på en sväng imorn då jag ser det börjat snöa nu

[video=youtube;ljlePbEI3A0]http://www.youtube.com/watch?v=ljlePbEI3A0&feature=youtu.be[/video]
 

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
Då har man fått testat maskinen i Hemavan/Tängvattnet området över nyår då :) gick bättre än jag trodde faktiskt men det är nå saker som behöver justeras/ändras



Jag har bytt till mjukare fjädrar fram och flyttat nedre fjäder fästet bak i boggin så den ska bli lite mjukare sen så montera jag en skrå/burk rem på styret



O-ringarna runt tändstiften var visst kassa så den läckte lite kylvätska så det fick jag ta ordna till med nya packningar
Tror även jag ska prova dreva upp den en kugg till 20/45