IQ 600cfi -07, vanliga fel/problem?

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jag har bestämt mig för att köpa en IQ 600cfi -07 och vill veta vilka fel och problem som är vanliga på dessa? Något som måste åtgärdas? Barnsjukdomar mm..

Tacksam för snabba svar och helst från någon som äger eller ägt en själv.

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Kolla fastsättningen på gasvajern under huven. En polare till mig hade en sån skoter där vajern genom en konstig dragning legat an mot pipan. Höljet smälte och trängde igenom spiralen och fick vajern till oljepumpen att hänga sig i fullt öppet läge.
Gissa om den drog onormalt mycket olja!!:afraid:

Jag har hört att han inte var ensam om detta.

krille1985

Medlem
9 nov 2009
18
0
1
Gävle
jag skaffade mig precis en sån maskin inför denna säsong.
Jag fick byta justerskruven på sekundärvariatorn som tydligen ska vara ett vanligt problem att dom går av men samtidigt så rör det sig inte om många kronor samt att du byter denna på en pisskvart ( om den går av på "rätt" ställe). Har startat utan problem och har ett ruskigt klipp i motorn. Körde en v-max 500 98 i tre säsonger innan så dessa modeller skiljer sig som natt och dag. Tror det är ett vettigt köp om du hittar en i fint skick.

4stroke-rider

Välkänd medlem
15 feb 2009
232
0
16
västernorrland
Kolla fastsättningen på gasvajern under huven. En polare till mig hade en sån skoter där vajern genom en konstig dragning legat an mot pipan. Höljet smälte och trängde igenom spiralen och fick vajern till oljepumpen att hänga sig i fullt öppet läge.
Gissa om den drog onormalt mycket olja!!:afraid:

Jag har hört att han inte var ensam om detta.[/quote

Fanns ett servicemedelande på det så det ska vara fixat på det flesta.....