IQ 600 CFI bluddrar vid puderkörning, OBS filmklipp!

FusionStralle

Aktiv medlem
15 sept 2008
90
0
6
Boden
Nån som har nån aning om varför min iq gör såhär när jag kör i puder?

Vid fullt gaspådrag tappar den all kraft, händer inte vid ledkörning.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=7cOWKQOhEI4[/ame]

Ubos

Välkänd medlem
9 nov 2008
232
0
16
Sundsvall
överslag i tändkablar eller fel tändstift skulle jag tippa på, för även om du trycker på fullt på led så går det ju inte lika lätt för matta och motor så att säga. Men jag gissar på någe tännfel :p

kAlle454

Aktiv medlem
9 apr 2007
70
0
6
haparanda
Snö i luftintagen, behövs inte mycket för att den ska börja bluddra. Har samma på min, prova ta bort "kuddarna" som sitter för luftintaget och kolla om den går bättre.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Kolla avgasportarna och rengör dom. Kan vara att de inte öppnar helt. Precis så gjorde min srx och bara när man körde i puder och då hade en wire gått av till en avgasport. Du har ju dock inte wire styrda utan vakuum, men de kan vara att de är smutsiga så de inte öppnar helt. När rengjorde du som sist?

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Kolla avgasportarna och rengör dom. Kan vara att de inte öppnar helt. Precis så gjorde min srx och bara när man körde i puder och då hade en wire gått av till en avgasport. Du har ju dock inte wire styrda utan vakuum, men de kan vara att de är smutsiga så de inte öppnar helt. När rengjorde du som sist?
Hade det varit portarna hade den bluddrat hela tiden,,även på led

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
på min förra pro x2, så fort de blev för mkt snö under utblåset ville den bluddra lite då o då, samma om pipan blev plötsigt nerkyld av snö

FusionStralle

Aktiv medlem
15 sept 2008
90
0
6
Boden
Snö i luftintagen, behövs inte mycket för att den ska börja bluddra. Har samma på min, prova ta bort "kuddarna" som sitter för luftintaget och kolla om den går bättre.
Ska prova med det!

Tror inte det är slutburken med tanke på att det är första gången den gör så här sen jag köpte den.

FusionStralle

Aktiv medlem
15 sept 2008
90
0
6
Boden
det var det icket! så nu återstår prova rengöra avgasportar.

har även märkt att det är när skotern blir riktigt varm den börjar bluddra, när den får gå tungt ett tag.

Jaacob

Välkänd medlem
22 okt 2009
560
0
16
Luleå
det var det icket! så nu återstår prova rengöra avgasportar.

har även märkt att det är när skotern blir riktigt varm den börjar bluddra, när den får gå tungt ett tag.
Prova ta in och tina upp "luft kuddarna" som sitter framför styret, mina sånna var frusna och isiga och då ville skotern bluddra nästan hela tiden.