R
har du 95 oktans topp på din iq 440?jaa du kan ställa om tändningen.men fortfarande har du fel kompvärde och soppan smäller fortfarande lite för snabbt..resulterar till haveri..
sen som robin säger så är dem motorerna med 95okt topp..
men tebax till topic..kör med 98okt.. du vinner på de i längden.inte så mkt soppaskillnad..de kostar att leka.så är de bara..
tex nu oxå.jag kör med 98okt i min nuvarande motor.. de ska egentligen vara 95 men eftersom att de ligger ett par twinrör så har ja fått råd av en kille att man ska köra på 98.. de ska ha något med känsligheten för "varma avgaser" att göra..den ska sänka värmen något tydligen..
så kort...högre oktan än toppen är gjord för = ofarligt.. för låg= farligt nå djääävulskt
jaa du kan ställa om tändningen.men fortfarande har du fel kompvärde och soppan smäller fortfarande lite för snabbt..resulterar till haveri..
sen som robin säger så är dem motorerna med 95okt topp..
men tebax till topic..kör med 98okt.. du vinner på de i längden.inte så mkt soppaskillnad..de kostar att leka.så är de bara..
tex nu oxå.jag kör med 98okt i min nuvarande motor.. de ska egentligen vara 95 men eftersom att de ligger ett par twinrör så har ja fått råd av en kille att man ska köra på 98.. de ska ha något med känsligheten för "varma avgaser" att göra..den ska sänka värmen något tydligen..
så kort...högre oktan än toppen är gjord för = ofarligt.. för låg= farligt nå djääävulskt