iq 440 05

__BA__

Aktiv medlem
28 jan 2008
62
0
6
Dalarna
har en annan tråd igång som jag inte får liv i.
men nu är det så att jag har boggien bredvid skotern och undrar om det går att minska skidtrycket med hjälp av fästena som dämparna sitter i och isåfall hur?
 

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Du måste släppa på Balata-remarna för att lätta på skidtrycket!

Gör du det för att kunna resa bättre skulle jag inte rekommendera det då det bara blir lustigt..
 

__BA__

Aktiv medlem
28 jan 2008
62
0
6
Dalarna
den är redan släppt max , nej jag gör det inte för att kunna resa, den är ruskigt trögstyrd pga skidtrycket.
har även powder pro skidor vilket kanske gör att den blir ännu mer trögstyrd
 

kajala

Välkänd medlem
30 dec 2008
132
0
6
luleå
Om det sitter orginaldämpare på den så byt! (främre boggidämpare) 05:an hade kortare dämpare i boggin, medan 06:an fick en längre dämpare utan fjäder. Det är tyvär den sämsta dämparen som finns, men du har inte så många alternativ, om du inte vill kosta på ettpar öhlinare eller liknande. Den längre dämparen gör att du får lägre skidtryck...( Det är så högt skidtryck på 05:an att den funkar bäst med orginal skidorna.) Att sätta på PP-skidor på en IQ är rena mordet för armarna. Och som föregående talare skriver, kapa spindlarna! om det inte redan är gjort..:bigsmile:
 

__BA__

Aktiv medlem
28 jan 2008
62
0
6
Dalarna
det sitter faktist redan öhlinare på runt om. har tagit ur boggien på den nu för att serva dämparna därför jag passar på att fråga.
ja jag ska kika om jag kan prova ett originalskidor