iPhone-skal!

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Tjenna!
Jag har haft min iPhone 4 i snart ett år. Det är den bästa mobil jag har haft osv.
MEN, man måste ju vara så överförsiktig med den, så när jag är ute och kör skoter så måste jag ju ha den i en plastpåse elr liknande för att din inte ska få fuktskador. Men det är ganska jobbigt att plocka fram den där jäkla påsen varje gång man ska stanna och typ ringa, eller kolla på gps:en osv.

Så nu till frågan:
Har ni nåt tips på ett iPhone 4 skal som är bra att använda när man är ute med skotern (Jag är ute vääldigt ofta) och som är kyltåligt, stöttåligt, vattentåligt och så att man kan ringa och använda telefonen medan telefonen ligger i fodralet?

Skriv ALLT ni kommer på eller o ni känner någon som har.
Länka gärna och skriv gärna var dom finns att köpa, för och nackdelar och gärna pris.

Mvh // M. :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
skaffade en sådan

perfekt när man fiskar och tänker även ha den i vinter när jag kör skoter.
+ helt vattentät
+ ful
+ flyter
+ kameran funkar utmärk genom skalet (det viktigaste enligt mig), missat många roliga bilder då man inte orkar plocka ut telefonen ur påsen som jag kört med tidigare.
- passar inte 100 till iphone 4 då den är gjord för 3an, men med en lite tygbit viken i botten så sitter även 4an fint.

Aquabox heter skalet, kostar ca 300kr.
 

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
skaffade en sådan

perfekt när man fiskar och tänker även ha den i vinter när jag kör skoter.
+ helt vattentät
+ ful
+ flyter
+ kameran funkar utmärk genom skalet (det viktigaste enligt mig), missat många roliga bilder då man inte orkar plocka ut telefonen ur påsen som jag kört med tidigare.
- passar inte 100 till iphone 4 då den är gjord för 3an, men med en lite tygbit viken i botten så sitter även 4an fint.

Aquabox heter skalet, kostar ca 300kr.
Tack så mycket!
 

fami

Välkänd medlem
21 feb 2008
434
0
16
30
Umeå, Sweden, Sweden
Såg på noliamässan en person som sålde ett liknande och det skulle kosta hälften av det där har jag för mig, men kommer inte ihåg men kanske någon som vet?:)
 

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
http://www.haglofs.com/sv-SE/produkter/ryggsackarvaskor/accessories/unisex/mobile_pouch_sv-se.aspx

Denna har jag tänkt att köpa till vintern. Den ska fungera bra enligt några polare
haha, lite komiskt att jag köpte precis en sådan förra veckan.
Den fungerade enormt bra! touchen fungerar precis lika bra som annars.
Det går snabbt att lägga i den och ta ut den!

MEN... Den är ju inte stötsäker, och inte köldtålig så vitt jag förstår, men jag vet inte riktigt hur pass köldtåliga dessa mobiler är. osv...

Men är det nån som vet mer än mej ?
:)
 

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
http://www.innopocket.com/product.php?productid=16350 Men vad tror ni om denhär? ;) DEN håller nog ska ni se!

Synd bara att det är en utländsk sida, har blivit allergisk mot dem. Jag har beställt en keps för kanske 8 veckor sedan, pengarna är dragna från kontot, men ingen keps syns till...

Så jag försöker verkligen att undvika att beställa från en sida som inte är svensk.
Ska leta ;)