Investera i en ski-doo?

mythic

Aktiv medlem
2 mar 2007
80
0
6
41
Boden
www.mythicpix.se
Nu är det så att en gammal yamaha-fantast har gått o blivit lite betuttad i ski-doo. Har kollat runt på en renegade 04a och nån summit 04-05a.
Vilken av dessa skotrar är att rekommendera? summit har juh snäppet längre matta, men vad mer?
och är det något speciellt på just dessa maskiner som man ska kolla på när man ska köpa en skoter.

vore tacksam för alla tips jag kan få :)

jasajude

Välkänd medlem
19 okt 2008
228
1
16
pite
jag tycker det är större skillnad mellan summiten och renegaden i lössnö än vad det är på led. men nu är ja ju lite partisk. ang skillnader så är det lite bredare mellan skidorna och bättre dämpare på renegaden. men mattan är ju så mycket mer värd på summiten!

lycka till med skotersökandet

mythic

Aktiv medlem
2 mar 2007
80
0
6
41
Boden
www.mythicpix.se
jag tycker det är större skillnad mellan summiten och renegaden i lössnö än vad det är på led. men nu är ja ju lite partisk. ang skillnader så är det lite bredare mellan skidorna och bättre dämpare på renegaden. men mattan är ju så mycket mer värd på summiten!

lycka till med skotersökandet
jo hörde att man skulle byta matta o köpa en summit styrhöjare om man har en renegade så skulle den bli perfekt. men men....ska leta vidare :)

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Ett stickspår till denna tråd, hoppas det är ok.

"En investering är en kapitalinsats som förväntas leda till framtida avkastning." (Wikipedia.)

Så en skoter är nog inte mycket till investering. Men kul är det!

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Om man jämför renegade x årsmodell 04, 05 å 06 då? Skillnad mellan dom? 04 va väl bara 380mm bred va? Är det clickerdämpare i boggien på alla X modeller oavsett årsmodell? Om man kollar på skidoos hemsida så står det att det sitter 46mm boggiedämpare i 04 å 05 men 36mm i 06an, vad betyder det?