Intressekoll 2-takt olja..

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Tänkte kolla om det finns något intresse/marknad för att plocka hem lite 2-t olja.

Har tillgång till Texacos produkter, och det är Snowmobile oil som är aktuellt, givetvis helsyntet.

Datablad: http://ipreem.preem.se/sm/prod3NySite.nsf/vProductsByLinkID/7?OpenDocument

Levereras som 1liters flaskor med 12l/kartong.

Priset kommer hamna på omkring 950kr plus ev frakt.
Dvs ca 1100 för 12L till din ort uppskattningsvis.

Finns även möjlighet att komma över andra oljor för bil/båt/mc/etreprenad

Hör gärna av er om ni har någora funderingar!

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.291
1.114
113
Stora Blåsjön
Varför köra med 1 litersflaskor när det är billigare för vem som hellst att köpa samma olja i 20litersdunk?

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Jag är osäker på förpackningarna, kan finnas i 20L också! har kört med 1L då jag tycker det är enklare att handskas med. Om man skall iväg eller liknande och slippa hälla över och krångla.

E

ejwbegysv

Jag ett antal gånger försökt bli ÅF/Grosist för att sälja olja själv via Statoil.. Detta för att försöka få ner priserna och sälja via nätet... men ingen av dom stora "tillverkarna" är intresserade av någon prispress/försäljning på nätet...

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Okej, jag har lite känningar i Preem så jag kan betsälla istortsett hur mycket som helst till humana priser. Både 2-t olja, motorolja bil, fett, hydralolja osv.
Kan beställa kvantitet från en kartong till en tankbil.

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
racingway heter den...

min förra 600RS gick då 400mil+ på den olja utan haveri. bra komp och fina kolvar. dock ville den skjuta stift om man feskörde vilken jag misstänkte berodde på oljan..