Internet bedrägerier

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Här är ett bra upprop som kan leda till någon typ av förändring.
Fredrik är en kollega till mig som även han gjort bort sig genom att luras av en skurk på Internet.
Skriv på listan så ser vi hur långt han kan ta detta ärende.
Han är en av dom få som fått gratis mjölk från tillverkaren efter ett samtal om ett par läckte mjölkpaket en gång :smile1:

http://upprop.nu/IJWB
 
Last edited:

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Och vad kan denna tråd skapa för förändringar?? En superlång tråd? Att han får sina pengar tillbaks??
 

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
Problemet med internetbedrägeri och bedrägerier överhuvudtaget är att attityden måste ändras.
Att ändras deras attityd och levnadssätt är bra mycket svårare än att sätta upp en protestlisa på ica...
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Problemet med internetbedrägeri och bedrägerier överhuvudtaget är att attityden måste ändras.
Att ändras deras attityd och levnadssätt är bra mycket svårare än att sätta upp en protestlisa på ica...
Problemet ligger i att folk är för godtrogna!
 

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
Problemet ligger i att folk är för godtrogna!
Problemet ligger inte i att folk är godtrogna, utan problemet ligger i att det finns vissa individer som gärna tjänar nån hundralapp extra på att sälja saker som inte är hundra.
Det första jag tänker på är, varför behandlar man inte en köpare som man själv vill bli behandlad?
Det andra jag tänker på är, varför inser man inte att efter att man har lurat en köpare, så har man minst en köpare mindre nästa gång.

Då kan man ställa frågan, vad hjälper dig mest? En nöjd köpare eller en missnöjd.

Det är alltså attityden det är fel på dvs ett tanke fel.