Insugsgummin Ranger Mountain 800 -03 V-Force 3

trozen

Medlem
16 feb 2009
8
0
1
Hej, som ni ser i rubriken söker jag insugsgummin till min ranger mountain 800. Det sitter v-force 3 i den och jag har hört att man då ska ha några speciella "V-force 3 insugsgummin" Stämmer detta? Var kan jag få tag på dessa eller om det endast krävs helt vanliga var får jag tag på detta?

Mycket tacksam för svar.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
så länge du kör med insugen i gummi kommer de spricka. Jag bytte till boysen reeds/valves i aluminium i min ranger mountain det första jag gjorde.

annars är det rätt lätt att hitta själva gummit som det är det du vill ha, en googlesökning ger på första resultatet
http://www.pdsab.se/nybutik/index.php?main_page=index&cPath=10_11_12_13_19

sen vet jag inte om insugsgummit i sig spelar så stor roll för att reed ventilerna ska fungera som de ska, men det låter jag vara osagt. I min värld sitte de enbart där för att transportera bränsle/luft/olja från förgasarna in i cylindrarna :)
 

trozen

Medlem
16 feb 2009
8
0
1
så länge du kör med insugen i gummi kommer de spricka. Jag bytte till boysen reeds/valves i aluminium i min ranger mountain det första jag gjorde.

annars är det rätt lätt att hitta själva gummit som det är det du vill ha, en googlesökning ger på första resultatet
http://www.pdsab.se/nybutik/index.php?main_page=index&cPath=10_11_12_13_19

sen vet jag inte om insugsgummit i sig spelar så stor roll för att reed ventilerna ska fungera som de ska, men det låter jag vara osagt. I min värld sitte de enbart där för att transportera bränsle/luft/olja från förgasarna in i cylindrarna :)
Tack! Var hittar jag dom där i aluminium?
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Tack! Var hittar jag dom där i aluminium?
Kommer inte ihåg vart jag köpte mina, men sen är det ju så att boysen e bättre på lägre varv medans du får mer effekt av v-force på högre

någon som skrev ngt om

0-8500 boysen
8500 - < v-force

men jag vet ärligt talat inte. De borde finnas att beställa lite här och var, jag beställade nog från usa och de gick på kanske 3500 då (2 år sen) motorn vart som transformerad, drar på engång och har kraft så det står härliga till från botten, sen ska tilläggas att den gick skit innan pga spruckna förgasargummin :)
 

PzN_

Välkänd medlem
27 jun 2010
128
0
6
piteå
finns ju alu insug från finland som är rikigt fina och 1200kr för dock måste man sätta dit delade reeds eller hur man ska förklara