Instrumentering Edge 01

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Tja

Jag har en fråga som kan låta konstig ..

När jag kallstartar så gissar jag på att det finns en lampa som lyser ända tills motorn är i lagom temp för att köras iväg, som en form av templampa.

Jag är inte säker på om det finns nån för jag ser inget som lyser och det står inget om det i instruktionsboken.

Anledningen till att jag gissar är för att motorn borde ju alltid bli uppvärmd till en viss grad innan man försöker köra iväg. Så, därför tycker man ju att det vore logiskt med en liten lampa som visar när det är OK.

Då undrar jag om det är nån här som vet hur det faktiskt är ?
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Har ingen sån lampa på min...
Brukar gå ut och starta min sen gå in och ta på mej skoterkläderna och packa m.m sen är den hyfsat varm då jag är klar.
 

Nelmlund

Välkänd medlem
4 jan 2009
358
0
16
Östersund
Har ingen sån lampa på min...
Brukar gå ut och starta min sen gå in och ta på mej skoterkläderna och packa m.m sen är den hyfsat varm då jag är klar.
fan vad smart! :D

jag brukar dra igång den och sedan låta den stå i 1min elr något sen gasar jag försiktigt och rycker åt höger och vänster så går den iväg.

innan jag startar den så brukar jag lyfta i skidorna och sedan lyfta den bak och släppa så att eventuell isbildning lossnar.
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
jag brukar dra igång den och sedan låta den stå i 1min elr något sen gasar jag försiktigt och rycker åt höger och vänster så går den iväg.

innan jag startar den så brukar jag lyfta i skidorna och sedan lyfta den bak och släppa så att eventuell isbildning lossnar.
jo, så brukar jag också göra.
______________

Men jag har nog fel, det finns säkert ingen sån lampa. :push: