Inställning utav boggie - Summit 800r XP

wallingstam

Aktiv medlem
23 sept 2008
78
0
6
Sala
Tjenare!
Har en Summit 800r -08 med xp-chassie som jag skulle vilja ha lite rappare upp på mattan i vinter. Som det är nu så behövs det alltid en liten backe eller så för att få ordentliga mattres, detta trots dynamoe joe kitt och neddrevad..

Så hur ska man ställa boggien och fjädringen fram för bästa möjliga resultat? Vill givetvis inte att den ska vara omöjlig i lössnö eller på leden heller. Men bara så man kan skicka upp den på mattan lite när som vore kul :heh:

Lurar även på att lämna boxen till m-performance, någon här som gjort det och kan ge ett utlåtande om resultatet?

Tackar
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.855
102
63
Skellefteå
Generellt gäller väl att släppa så mycket det går på skiddämparna, öka förspänningen på centerdämparen och så lite förspänning som möjligt bak (fjädrar och dämpare). Då borde skidorna lätta enklare.
 

wallingstam

Aktiv medlem
23 sept 2008
78
0
6
Sala
Nästa helg så ska jag ta och serva den tänkte jag, då ska ja skruva om lite så får vi se om man blir nöjd sen när snön är på plats.
Och boxen har jag tänkt skicka till mulle, är han fortfarande aktiv är frågan? Jag skickade ett mail för 1,5 vecka sen och har fortfarande inte fått svar.