inkörning.

dempa

Aktiv medlem
26 feb 2007
98
0
6
Norsjö
Har fått i nya kolvar nu till min enduro 600sp -01, och ska sätta ihop de snart, men inkörningen? hur många mil är en inkörning? hur ska jag sköta gasen för att de ska köras in som bäst? vet ju att den ska köras in på alla varv typ, men hur ska de göras? tack i förhand på svaren =)

Mvh Dennis

dempa

Aktiv medlem
26 feb 2007
98
0
6
Norsjö
okej tack tack. =) men är de bättre att pumpa gasa mycket eller äre bättre att man kör på jämnare varv men man varierar bara lite mindre än då man pumpgasar typ. förstår nån va ja mena?

toker

Välkänd medlem
20 jan 2008
108
0
6
Polaris lär man hur dom ska gå:eyebrows: He he, skämt åsido, ge fasiken i att hålla stumt nå länge bara å blanda 2% olja i tanken oxå så gå de nog bra:becky:

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
okej tack tack. =) men är de bättre att pumpa gasa mycket eller äre bättre att man kör på jämnare varv men man varierar bara lite mindre än då man pumpgasar typ. förstår nån va ja mena?
Pumpgasa, inte hålla samma gas under längre stunder.
Och absolut inga fullgas-revor :D

dempa

Aktiv medlem
26 feb 2007
98
0
6
Norsjö
okejokej, joo hade tänkt göra så, blanda i nå olja i tanken med bensinen också :) men tack för svaren allihopa :D

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
sägs att köra in skotern på crossbana är bra, man varijerar ju gasen rätt mycket då
Som lite OT så kan jag berätta om en polare som tog sin mxz700 direkt från handlaren (NY out of the box) i augusti och körde dragracing på gräs en sensommar innan snön kom.. efter det gick skotern som ett skållat troll utan ett problem i 3 år :), fast det är väl ingenting man rekomenderar direkt :becky:

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
sägs att köra in skotern på crossbana är bra, man varijerar ju gasen rätt mycket då
Stämmer bra, just intervallkörningen som blir vid bankörning gör det till en väldigt lämplig inkörningsmetod... Motorn ska belastas under inkörningen, det är kritiskt för en bra inkörning... Men man får inte överbelasta den heller genom för långa gasrepor så bankörning brukar dosera detta väldigt bra iom kombinationen snabba raksträckor och långsammare kurvtagning...

dempa

Aktiv medlem
26 feb 2007
98
0
6
Norsjö
jag är enormt tacksam för svaren :)

är de nå visst mil antal som rekomenderas att köra eller?

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Jag körde 10 mil med min Enduro 700an jag hade förut. Körde i stort sett som förut bara att jag inte höll fullgas så länge!

440in ska jag byta kolvar i nu om några veckor, den kommer det bara bli några mils inkörning..