Inget bränsle till förgasarna fast tanken är full WT-91

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Idag stannade skotern mitt på isen efter någon timmes körning.

Felsökning resulterade i att ingen soppa kommer till förgasarna trots att det finns nästan full tank. Vad kan problemet vara? Bränslepumpen?

Jag undrar hur bränslepumpen fungerar - är det en membranhistoria typ utombordare? Finns det något snabbfix så jag slipper släpa hem skotern? Är det membranbyte som gäller om pumpen pajat? Den sitter monterad mot "golvet" bredvid växellådan.
 

dahlqvist_

Välkänd medlem
4 feb 2008
418
0
16
Fällfors, Skellefteå
Kan ju även vara skräp / is som har stoppat bränslet.

Men det kollar du lätt, ta av soppa slangen på förgasaren och dra. Om det kommer bra med soppa där är det nog inte pumpen. Ifall det inte är det, så rengör gasarna/munstycken

Om det vore pumpen så kostar en renoveringsats bara kring 80 spänn...
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Det känns ju lite konstigt att BÄGGE förgasarna skulle sätta igen samtidigt... styrs inte bränslepumpen av en vacuumslang från vevhuset? I så fall kunde det ju vara den som sumpat på något vis.
 

dahlqvist_

Välkänd medlem
4 feb 2008
418
0
16
Fällfors, Skellefteå
Men felsök slangen ner till pumpen, kolla om det är tätt i bränslekran osv... ta lös och blås i tanken.

sen kollar om slangarna från pumpen ser fräscha ut.. inga sprickor osv.. att dom är mjuka slangarna...

Om du inte hittar något fel så skulle jag åka å köpa renoveringssats samt några nya slangar å sätta dit det.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Hmmm, nu släpade jag hem skoterj*veln med en kompis Widetrak - släpade in den tunge fan i garaget och så fick den stå någon timme.

Tro på fan att den startade som om inget hade hänt! :aetsch:

Ånglås eller ispropp? :hmmmm2:

(Ja, det är soppa från ifjol...)