Inget att tänka med eller bara Dum?

R0xic

Välkänd medlem
10 apr 2009
382
0
16
Vännäs
INGET FÖR DEN SOM INTE TÅL DJUR SOM BLIR MISSHANDLAD.

http://www.liveleak.com/item?a=view&token=f04_1258418085

Den jäveln kastar ner grannens hund för att den jagade morsans höns.
HELVETET VAD LESS JAG BLIR PÅ SÅNNA INKOMPETENTA JÄVLA NÖTTER!
+ HAN FICK BARA 8 MÅNADERS FÄNGELSE OCH 5000 SPÄNN I BÖTER.
ahrg!!! FAN VAD ARG MAN BLIR! Hunden dog tyvär efter några veckors intensivvård.
 

sven-fala

Välkänd medlem
10 nov 2009
536
1
16
Färila
Vilka jävla idioter:mad2: Han skulle nog inte tycka det var speciellt kul att själv bli nerkastad där:stupid:
Kan ju fan inte finnas mkt innanför pannbenet på sånt folk:hmmmm2:
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ja hade man passerat när dom gjort så där så hade man kastat ner honom också !
Finns så sjuka personer så det är inte sant.
 

Strasse

Välkänd medlem
27 jul 2009
434
0
16
Gräsmyr
men dra åt h*vete vilka sjuka jävlar det finns, blir så grymt förbannad på sånna nötter :mad2:
 
6

600xrs

filmen är rätt gammal. när den spreds ibörjan så vart många så upprörda att dom valde att spåra killen som kastade ner hunden.
genom olika forum så lyckades dom få reda på namnet, sen åkte folk utanför hans hem och väntade på honom. tyvärr så fotade dom honom bara, sen gick dom med namn, bild och klippet till polisen som hälsade på och burade in honom.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Jag tycker att 8 månaders fängelse var ett förhållandevis långt straff.
Fast iofs så är det ju gullegull-straff här i palme-sverige.

Det är riktigt bra att de har ordentliga straff så att folk tänker sig för. Jag kan också tänka mig att 5 000 är en större summa i Litauen.
 

Lagasse

Välkänd medlem
13 okt 2006
220
0
16
Ljusdal
www.drcljusdal.se
Jag ska börja med att säga att jag aldrig såg filmen, för jag blir helt förstörd av att se djurplågeri.

Som arjeplogarn säger här ovan så låter kanske inte 5000 kr så mycket för oss Svenskar, men för en Litauer är det riktigt mycket... Folk i Baltländerna tjänar knappt den summan per månad, till skillnad från oss. Och jag hoppas fanskapet blev utsatt för tvåltricket och alla andra av de värsta fängelsebehandlingarna... Folk som plågar djur förtjänar att dö.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Lagasse: Ja för i baltländerna är förhållandena så dåliga och de tjänar så dåligt. Inte jämfört med här i Sverige där vi tjänar riktigt bra och är RIKA.
Sverige är inte bäst. Vi har inte så mycket högre löner än baltländerna. Jo lite högre men inte så mycket som du vill påskina. Det stora problemet i baltländerna är arbetslösheten dels efter de stora högerinriktade chockterapiexperimenten på 90-talet och numera finanskrisen där baltikum har backat något enormt. Men lönerna är inte så farligt låga.

5 000 är mycket där men inte mer än att man kan tjäna ihop det.

Troligen är det så att de har förnuftiga straffskalor där borta. Dvs ge straff i paritet med brottet. Ett mord är alltid det allvarligaste, följt av sexuella våldsbrott, våldsbrott, ekonomisk brottslighet och sedan kommer brott mot djur.

Vidare är det att åsidosätta rättsäkerheten om man förespråkar diverse våldsrelaterade styrmedel för att hålla koll på folk, t ex besöka folk mitt i natten med en slägga eller andra olagliga saker. Ingen förtjänar att dö. Speciellt inte för en sådan liten sak som djurplågeri.

Och innan nån nu börjar ifrågasätta min goda vilja, djurplågeri är alltid av ondo men det är inte ett brott av högre dignitet än motsvarande brott mot en människa.
 

Lagasse

Välkänd medlem
13 okt 2006
220
0
16
Ljusdal
www.drcljusdal.se
Du kan mycket väl ha rätt där, jag hade bara för mig att det var riktigt uselt där, var något jag hade fått för mig.

Jag förstår och respekterar din åsikt. Dock har jag min, och den är som du kan läsa ovan inte särskilt snäll mot folk som gör såna här saker. Nån jävla hejd måste man väl ha i skallen, tycker jag. Men visst, döden kanske är lite väl hårt. Men som sagt, man ska inte komma undan ostraffat.
 

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Hade jag kommit körande på den där bron och sett det där hade jag utan tvekan vikt in, bjudit stumt och kört över idioten!
 

Trucker Nr:1

Välkänd medlem
24 jul 2009
142
0
6
Luleå
Även idioterna som filmade istället för att ingripa borde få en resa över broräcket tillsammans med idioten som slängde hunden.
 

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
ja vad fan ska man säga än är inte den första idioten född....men nån hejd ska det ju fan finnas
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Du kan mycket väl ha rätt där, jag hade bara för mig att det var riktigt uselt där, var något jag hade fått för mig.

Jag förstår och respekterar din åsikt. Dock har jag min, och den är som du kan läsa ovan inte särskilt snäll mot folk som gör såna här saker. Nån jävla hejd måste man väl ha i skallen, tycker jag. Men visst, döden kanske är lite väl hårt. Men som sagt, man ska inte komma undan ostraffat.

Jo visst har jag rätt. Av vilken annan åsikt är du om jag får fråga?