Ingen snö. Tur man sålt skoter´n!

Freddep

Välkänd medlem
25 nov 2006
100
0
16
Boden
Sålde skoter´n i höstas och har letat ny sedan dess, men inser nu att vi som bor närmare kusten inte kommer få sån snö som en skoterfantast önskar. :confused: Frågan är om det blir riktiga vintrar längs kustlandet nå mer eller om man måste bo i typ Arjeplog el Jokkmok och innåt landet för att få riktiga vintrar. Läge att satsa på grönbete istället, typ Crossare. :eek: Synpunkter?
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Jo man har ju funderat samma sak själv, speciellt när man flyttat från Boden och ner till umeå där vi förmodligen inte kommer att få se några många centimeter snö iår

Kör du endast runt Boden så är kanske inte en mountain maskin den bästa investeringen, knappt där jag brukar köra runt Arvidsjaur finns det nog med snö än

Utan en sportskoter är nog en bättre investering om du ska få någon nytta av skotern

Men det är klart man börjar ju fundera om det är värt att fortsätta köra skoter om man snart bara kan köra 3 månader om året, kanske vore det bättre att köpa hojj eller något liknande så man slipper sitta hela december och undra var snön är
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Samma tanke har ja tänkt...Men när vet väl kommer snö finns de ju inge roligare :p...Sen kan man ju alltid åka till fjällen :p Men ja har faktist funderat på att skaffa en quad...Men ja tror ja helldre behåller skotran :D
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Håller med dig Jonte. Man får nog ta och spara ihop till en ATV eller nåt istället för en MXZ som man tänkt.
Men igentligen är det ju roligare med skoter...om snön kommer vill säga...känns lite surt att precis ha köpte en ganska dyr skoter sen bara ha den ståendes i garaget :S
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
finns ju atv med band nuförtiden så ni slipper köpa nån skoter ( : man kan köra både på vintern o sommarn..
 

holmgren_

Välkänd medlem
21 nov 2006
242
0
16
Boden
Jomen, lite snö finns det ju och har funnits ganska länge. Det går att köra på is och på leder men det är klart man skulle vilja ha mer. Men jag tror det kommer ganska snart, det var nån som sade det skulle snöa mycket i veckan och det kom ju 1 dm igår iallafall...

Bara ha tålamod en stund till hoppas jag.