Ingen skoterklubb i Fjollträsk(?)

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Hittar ingen skoterklubb i Stockholmstrakten för oss som egentligen kanske borde bosätta oss norröver. I brist på det startade jag en grupp på Facebook för att samla intresserade.
Har sett ett antal skotrar på isen i mina hemtrakter så uppenbarligen finns det fler dårar här än mig :becky:.

Hoppa med ni som känner att gruppen intresserar er!
http://www.facebook.com/#/group.php?gid=57572446871&ref=ts
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Riksdagens Skoterklubb (154)
Sveriges Riksdag
100 12 Stockholm

Dårar eller ej efter egen bedömning...
 
4

426H

Har sett ett antal skotrar på isen i mina hemtrakter så uppenbarligen finns det fler dårar här än mig :becky:.
Var ute på sjön (drevviken) och lekte med kidsen idag.


Förra helgen blev det lite puderbus i jordbrogropen. :biggrin1:
Inte ofta man får användning för skotern här nere.

 

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Det finns en i Rimbo ca 6 mil norr om sthlm http://goto.glocalnet.net/rrsk/
Jag pratade precis med en av de ledansvariga idag och han var ute och sladdade lite leder:p
Gick genast in och reggade mig :)
Hur är det med dom lederna, finns det kartor och får man snylt-åka?
Tänkte inte busköra eller så men det kunde vara kul med annat än isarna tills man får tillfälle att ta sig högre upp.

Funderar på om man skulle följa vikingarännet också kanske......
 
Last edited:

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Gick genast in och reggade mig :)
Hur är det med dom lederna, finns det kartor och får man snylt-åka?
Tänkte inte busköra eller så men det kunde vara kul med annat än isarna tills man får tillfälle att ta sig högre upp.

Funderar på om man skulle följa vikingarännet också kanske......
Det är inte som mycket led som har sladdats kanske 5-10 km och sen så är det väl ca ytterligar 15km av "leder" /spår som hålls upp och trampats. Självklart är du välkommen och än så har vi inte tagit ngn avgift av ngn och du har ju redan registrerat dig på forumet så då är du ju medlem oxå:biggrin1:
Ledkartor är det tyvärr dåligt med:(

Ja att följa vikingarännet är säkert en kul grej.
 

Yamaha 500

Ny medlem
31 okt 2011
2
0
1
Vendelsö
Tjena
Är en av dessa "dårar" som kör skoter i Stockholm oftast på Drevviken , har sett dej med pulkorna efter på Drevviken vore väll bra om man hade lite kontakt ( täker om man skulle bli stående köra fast eller något sådant ) samt kunde vara kul att köra tillsammans även det med Rimbo skoterförening låter kul.Om du eller ni vill ha kontakt så är det ok att maila mej på apsth@hotmail.com
 

Mattias.o

Välkänd medlem
19 maj 2012
108
0
6
Bor också i närheten utav drevan närmast är nog krokodilbadet någon som kommer köra i vinter ?