Ingen gnista 600 SDI -04

Norenfalk

Välkänd medlem
1 feb 2011
168
0
6
Ludvika
Som rubriken lyder. Ingen gnista på skotern. Nya stift samt provat säkert 6 olika. Tändkablarna kollade. Skotern gick igång 2 gånger idag. Sista gången gick den illa eftersom jag haft problem ett bra tag. Avgassmällar och dylikt, så nu är väl frågan om det är statorn eller tändspolen?

Hur mäter man upp dessa? Statorn har jag läst något om 3 gula kablar. Samt att det ska vara 15 Ohm? Bra kontakt är iaf 0,2 Ohm samt dålig overload. Men vilket är det som gäller? Och vad är det för pryl som kablaget går in i nere vid maggen? En fyrkantig låda ser det ut som.

tacksam för svar
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.645
803
113
Kramfors
Jag har en sprillans ny stator till din maskin aldrig monterad ens! Jag kan ohm mäta den mellan lite olika kablar. Jag har inte exakt koll på den nyare sdi vika färger som gäller men jag mäter allt jag kan.

Återkommer snart med mätdata och färg.
 
Last edited:

Norenfalk

Välkänd medlem
1 feb 2011
168
0
6
Ludvika
Jag har en sprillans ny stator till din maskin aldrig monterad ens! Jag kan ohm mäta den mellan lite olika kablar. Jag har inte exakt koll på den nyare sdi vika färger som gäller men jag mäter allt jag kan. Du får köpa den snorbilligt av mig isåfall 1000kr

Återkommer snart med mätdata och färger du ska mäta.
Låter ju grymt! Men är det original eller är det något eftermarknadsskräp ?