Information ang ac mountain cat 800 -03

Axelsson_

Aktiv medlem
29 sept 2011
85
0
6
Kalix
Har kört många korta sport maskiner men vill nu testa på något nytt och har börjat snegla lite på en mountain cat 800 -03.

Är det bra maskiner, kända fel osv.

Vad bör man kolla på när man ska kolla på skotern.

Är tacksam för alla svar.
 

rperssson

Medlem
22 dec 2008
22
0
1
Jag har en Mountain cat 800 -02 Och de fel jag har haft på min är att apv vajrarna har gått av och att den vänstra porten har fastnat. och att drivaxeln ha blive krokig men de är säkert ett handhavande fel! :) Annars så en ganska bra skoter förutom att den kanske är lite tung!
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Motor med mycket gott rykte. Suzuki big twin 800/900 har du svårt att hitta något dåligt om. Givetvis har det kommit värre och snålare nu. Men bra för sin tid.

-03 an är första med "1M" chassiet som är lättare än tidigare (-01 - -02). Det var en del andra saker som man också gjort lättare.

Inget speciellt att kolla som du inte borde kolla på någon annan maskin heller.
 

Axelsson_

Aktiv medlem
29 sept 2011
85
0
6
Kalix
Det låter ju jätte bra. Men hur är dom att köra då ? Har nämligen hört att dom ska vara vingliga efter leden, men är är väll kanske alla mountain maskiner. Dom är ju gjorda för lösnö. Sen vad är det som är gjort lättare på dom ?
 

Runk3n

Välkänd medlem
3 dec 2008
314
0
16
Östersund
Kolla så att apv vajrarna är hela, inte helr gratis. och var noga med att rengöra avgasportarna, de är väll de ända på dessa motorer. sedan kan de vara läge att slå ett extra getöga på variatorerna (som på alla maskiner) Chassit vet jag inte så mycke om så de låter jag vara osagt. men motor mässigt så är det en evighetsmaskin...:)
 
Last edited:

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Det är en lång maskin så det är inget att tok pressa efter led. Det har den varken fjädring eller storlek för. Men jag tycker väl trots allt att den går ganska bra efter led, men visst behöver man kanske jobba den lite mer om man kör fortare...

Chassiet, Dynan, Boggien, Ingen krängningshämnare... Det är inga mirakel skillnader i vikt men det är en förbättring i vikt.