Info om polaris xlt sks -94 - 95

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Jag har nyligen köpt en xlt 94 fast den är kort, är ju nästan samma skoter. Hade gåt 908 mil när jag köpte den, kört 60mil nu och den funkar hur bra som helst, bara tanka och köra. Men vevaxeln ska vara lite vek så den är inte precis gjord för hoppning men antar att du ändå inte kommer hoppa speciellt mycket med tanke på att du undrar över sks.
Bränsle förbrukningen är jag rätt så nöjd med. går att köra billigt om man vill. En bekant som har en xlt 94 (vet inte om han förlängt den eller om de är en sks) han har kört sin som lägst på 1.5 liter milen. Själv har jag inte fått ner den till det pga att ja lekt en del. dragit ca 2.4 liter milen vid blandad körning. 3-3.2 vid lek, var då VÄLDIGT mycket pumpning på gasen typ gasa-stanna-gasa. Tror inte det ska vara något problem att få den under 2 liter milen vid lugn körning.

vet inte riktgt vad du vill veta mer men undrar du något speciellt så skriv så ska jag försöka besvara.

Edit: glömde säga att min faktiskt är rätt så lätt startad, ibland får man väll dra en stund när det är kallare på nätterna men den är faktiskt lättare än vad jag trodde
 
Last edited:

Polle_man

Välkänd medlem
21 okt 2006
156
0
6
SOLLE
Har en 95 sp alltså en kort,har egenteligen bara positivt att säga om den,inte världens piggaste men duger gott för mig,kan vara lite knepig att starta när den är kall,blir sur lätt,har även haft en 94 o inga som helst problem med den,och den hade passerat 1000 mil.
 

skotertok78

Aktiv medlem
16 mar 2006
68
0
6
Östersund
Tack för alla svar. på länk föresten.

För att jag vill ha en sådan är för att jag får gås hud att höra de riviga ljudet.
å sen de snygga färgerna..
 

skotertok78

Aktiv medlem
16 mar 2006
68
0
6
Östersund
Sen vill jag ha de där rak blads huvens modellerna.

Fy fan säger jag bara till dagens modeller ., usch va fula de är. särskilt yamahan. skratt retande fula, hahaha