Info om lynx

jocke2

Semi PRO sledder
1 jan 2000
41
0
0
Någon som vet någon sida där man kan få lite information om lynx 3900:eek:rna. Få se lite bilder och så om olika årsmodeller.

Skoterbanken är bra men det finns inte så många bilder.
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
[Uppdaterat: Senast editerat den 21-Jan-04 kl 08:29 AM (CET)]Mig veterligen finns det ingen 3900-sida, men hittar du en får du gärna dela med dig av länken!

Ang. bilder så är inte skillnaderna såå stora.
Första 3-9:an hette Finlandia i "förnamn" och hade den kantigare GLX-huven (-83:an var vinröd iaf), hade "bara" fram + back, kortare matta (384cm tror jag) samt lägre bak. Senare fick den en "facelift" (runt -87-88 tror jag) och fick då en variant på GLS-huven och hette sedan en tid GL 3900 (inget Finlandia). I ungefär samma veva fick den även Easy-Ride boggien och Syncro-växellådan (1,2 + back...växla i farten). Nu var mattlängden 394 cm.
-91 fick den LTS-framvagnen och jag tror även den levereades med ryggstöd + handtag för passagerare.
Förutom dessa ändringar (+ de rent tekniska) så är skillnaderna, vad jag vet, dekaler + ny färgsättning årsmodellerna mellan...

Kanske finns nån därute med mer info?
 
F

femnio.

föregående talare har 100% rätt,men vill du se lite bilder så gå in på:www.hem.passagen/skoterguiden/ det är rena julafton där!lite dåligt med märken än men en jäkla massa lynx!!!