Info/data om Wildcat 700 EFI -92

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Då har man skaffat sig en Arctic Cat då, ska bli intresant att se om driftsäkerheten är så dålig som det sägs...

Men det jag undrar över är om det är någon som har eller vet var man kan få tag på handbok, datablad eller vad som hellst med lite data om skotern, alltså en Wildcat 700 EFI -92.
Skulle den börja krångla så är det ju alltid bra att ha sådant!

Får gärna vara något nedladdningsbart från nätet men all info mottages tacksamt!
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Tack, perfekt!

Vore bra med lite siffror också, som olika moment och sånt...
Även saker som hk-antal, bränsleförbrukning m.m. kunde vara intressant.

Jag var nyss ut och kollade in den lite så här i dagsljus, och såg att det satt en Comet-variator på den.
Inte kan väl det vara original?
Inslagsvarvtalet är bara 3000rpm nu, det är inga problem med det men om någon vet att det ska vara/borde vara högre och har några tips på variatorkalibrering så skriv gärna en rad!
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Kom på en fråga till, hoppas att någon har koll och kan ge ett enkelt svar.

Det verkar vara en Comet 108EXP (står inget på den men utseendet liknar en sån) som sitter i skotern, ska man köpa standardremmen som rekomenderas för skotermodellen ändå?

Enligt RINAB-katalogen ska det vara en "1062" (DAYCO) till Wildcat 700 EFI -92 men den som sitter på är en "1106".
Den som sitter på nu är för smal men det kan bero på att den är helt slut, för sliten är den...

Tja, ni förstår nog problemet, vilken ska jag köpa?
 

Dann

Välkänd medlem
1 jan 2000
278
0
16
Sundsvall
Visit site
enligt gjertmans i sundsvall (yamaha center)
så spelar det ingen roll vilken variator man har. jag kör med originalrem med min comet och det verkar funka bra... :)
 

ZR700M10

Medlem
1 jan 2000
35
0
6
Vad är det för skillnad remmarna emellan då?

Fråga, för en rem till t ex en JAG kan passa vad det gäller längd och bredd men Wildcatten mumsar sönder den direkt för den håller inte för kraften. Skaffa rätt rem som håller. Original är dyrt men håller ofta bra, kommer ihåg att jag köpte en piratrem till min Wildcat jag hade förut. Den skulle hålla enligt handlaren men den vändes ut och in under en längre fullgasrepa, fick då rabatt på ny originalrem....




 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
> "Vad är det för skillnad remmarna emellan då?"

Ja, det kan man fråga sig!
Jag ska ta och beställa en idag och då ska jag fråga handlaren, han borde ju veta vad jag ska ha och vad som skiljer dom åt...

Jag kan rapportera hit om jag får något vettigt svar.
 

Cruisers

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
Tjena!Är det gamla chassiet du har?Jag hade en sån tidigare ligger väl runt 118 hk tror jag,den gjick väl riktigt hyfsat tills dess att den skar,extremt lättstartad,men tog aldrig mindre än 3 l milen hur lugnt jag än körde,bytte några givare å så i efi:n i övrigt så funkade den bra.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Jag ska börja med att tacka skoterbutiken.se för dom snabba och bra svaren, nu blir dom glada när dom får lite gratisreklam...
Tråkigt att deras sida lade av just när jag skulle beställa därifrån!

Det är i.a.f. bara längden och toppbredden som skiljer mellan olika remmar, om man jämför samma modell alltså.
Jag fick t.o.m. en tabell över alla remmars olika mått, så är det någon som behöver ta reda på vilken rem som har vissa mått så kan ni höra av er.

Cruisers, det lät ju inte så bra att din skurit och är dom verkligen så soppatörstiga?
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Kom igen nu!
Nog måste det finnas någon som har bra svar på frågorna i den här tråden?
Det är ju fler som frågar efter info om wildcat:en, bl.a. elschema, så hjälp oss!

Så skriv allt ni vet om den och var det finns mer information!

Och jag skulle gärna ha en beskrivning av hur man kollar linjeringen av variatorerna, jag är kanske dum men jag har inte fattat beskrivningarna som funnits i andra trådar här på forumet...
Vilka mått som gäller för wildkissens variatorer vore också bra!
 

Kissen

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
Luleå Sverige
RE: Info/data om Wildcat 700 EFI -9

Cruisers även jag kan konstatera att det var fel på din skoter om den tog över 3 liter milen..
 

Kissen

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
Luleå Sverige
RE: Info/data om Wildcat 700 EFI -9

Min 96:a drar då kring 2 liter milen. Så jag tvivlar på att en 92:a kan dra så pass mycket. Min är lång dessutom.
 

Fast

Aktiv medlem
1 jan 2000
92
0
6
RE: Info/data om Wildcat 700 EFI -9

Angående variatorrem, så om du går in till en handlare som är åf åt duells, så har duells en daycorem som är bättre än 1062:an
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
RE: Info/data om Wildcat 700 EFI -9

Menar du "Ulti-Max"-remmen (138-4340) med samma mått som 1062 eller passar det bättre med någon helt annan?

Om någon har centrum till centrum-avståndet mellan variatorerna på den här skotern så vore det mycket upskattat eftersom att jag snart ska justera det hade jag tänkt.
 

Aero 9k

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
RE: Info/data om Wildcat 700 EFI -9

Hej!
Jag har också haft en w-cat-92. Kan bara säga en sak, kör med orginalrem!! Det lönar sig. Cometvariatorn som sitter på är väll ändå orginal!? Själv körde jag sönder min, så det fick bli en 9-bultars med heelklickers. Jag kostade på min kisse otroligt mycket(alldeles för mycket så här i efterhand). Körde med Trailportade cyllar och högkomps toppar, psi modblasterpipor, rev ut efi:n och skruvade dit Mikuni 44:eek:r, 52mm matta och åttakuggars svarvade drivhjul, Öhlin´s dämpare runt om. Kan lova att den gick skapligt bra. Fick ut 30-lakan när jag sålde den för två år sedan.

Ps: om det är nån som sett eller vet vem som har den idag skulle det vara kul att veta:)

Det här hade inte så mycket med tråden att göra men ändå. Har du några problem är det bara att fråga. Är nog ingenting som jag inte har skruvat med på den modellen.
/Erik
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
RE: Info/data om Wildcat 700 EFI -9

Jadu, det lät som en rätt trevlig skoter!
Hur mycket effekt låg den på, uppåt 150 hästar?
Fetare matta är något jag skulle vilja ha, det sitter bara en 21mm på nu men den är så fräch så det känns onödigt att byta...

Själv har jag också lagt ut mer pengar än jag hade hoppats på, senast 1030kr på förgasarflänsar! (515:-/st !!!)

Vet du något om avståndet mellan variatorerna så får du gärna skriva det här, staget som hindrar motorn från att vrida sig var borta på min så nu när jag knåpat ihop ett nytt måste jag veta hur jag ska justera...
 

Aero 9k

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
RE: Info/data om Wildcat 700 EFI -9

Minns inte vad cc måttet mellan variatorerna var. Men det är bara att ringa vilken arctic handlare som helst och fråga.

Min skoter hade 148 hk, gick som ett troll!! Men tyvärr hängde inte chassiet med riktigt. Otroligt roligt busmaskin var det iallafall. Bara att trycka fullt så gick den på rullen tills dragkroken slog i...

 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
RE: Info/data om Wildcat 700 EFI -9

Jag har redan hört med vår kära arctic handlare om måttet men något säger mig att man kanske inte ska lita blint på vad han säger, kan vara det att han sa att dom här stagen som hindrar motorn från att vrida sig var till för att förhindra vibrationer...

Nej, man får väl höfta till med ögonmåttet, om man får axlarna parallella så borde ju resten stämma ganska bra.